Fastfoodformules hebben moeite met Ring2Bring | RetailDetail

Fastfoodformules hebben moeite met Ring2Bring

Fastfoodformules hebben moeite met Ring2Bring

McDonald’s, Burger King en Kentucky Fried Chicken in Amsterdam hebben moeite met Ring2Bring, maar kunnen de bezorgdienst niet weigeren. Ring2Bring bezorgt maaltijden aan huis in Amsterdam, maar doet dit voor de hamburgerrestaurants zonder hun toestemming.

Fastfood thuisbezorgen

Ring2Bring startte met thuisbezorgen van fastfoodbestellingen voor de formules, omdat deze normaal gesproken niet zelf bezorgen. De bezorgers van Ring2Bring kopen het bestelde eten bij het restaurants en brengen dit vervolgens in een warmhoudbox naar de klant. Deze betaalt de bestelling plus de bezorgkosten.

 

 

McDonald's Nederland zegt echter geen toestemming aan deze bezorgservice te verlenen, aldus een woordvoerder tegen Het Parool. Het bezorgen van producten heeft naar de overtuiging van McDonald’s een negatieve invloed op de kwaliteit. De fastfoodgigant onderzoekt in de VS nochtans wel mogelijkheden om een eigen bezorgdienst te starten.

 

Ring2Bring bezorgt sinds ruim twee jaar maaltijden en producten van restaurants en winkels thuis of op kantoor. De dienst biedt hiermee bezorgen als aanvullende dienst aan voor restaurants en winkels in onder meer Amsterdam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.