Fastfoodketens testen intelligente robots | RetailDetail

Fastfoodketens testen intelligente robots

Fastfoodketens testen intelligente robots

Artificiële intelligentie maakt z’n intrede in de fastfoodwereld. KFC opende een conceptstore waar een robot de bestellingen opneemt. Pizza Hut gaat in zee met Pepper, de ‘menselijke’ robot.

 

Voor het eerst in commerciële setting

Klanten die Hot Wings of een Party Bucket willen bestellen in de Original+ concept store van KFC in Shanghai, kunnen voortaan hun wensen doorgeven aan een intelligente robot, die luistert naar de naam Du Mi.


De robot, die een rechthoekig hoofd heeft en een vaasvormig lichaam, helpt klanten bij het bestellen en betalen. Stemherkenning, een slimme zoekmotor en holografische projectie zijn slechts enkele van de kenmerken. Du Mi werd ontwikkeld door Baidu, een toonaangevend Chinees internetbedrijf, en wordt bij KFC voor het eerst in een commerciële omgeving ingezet. 

 

Vriendelijke robot

Ook de collega’s van Pizza Hut geloven in het potentieel van robots. Pepper, de menselijke robot die eerder ook al door Carrefour werd uitgetest, gaat voor de pizzaketen klanten begroeten en betalingen aannemen in Aziatische restaurants. 


Het project is een samenwerking met MasterCard. De bedoeling is om de klantervaring persoonlijker te maken dan het geval zou zijn met zelfbedieningskiosken. Pepper is namelijk een robot die emoties herkent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.

Walmart laat robots online orders picken

07/08/2018

De Amerikaanse retailreus  Walmart experimenteert met robots die online orders picken: ze halen snel droge, gekoelde en diepgevroren waren uit de schappen, terwijl de medewerkers de verse producten uitkiezen.