Febo herpositioneert met vers gemaakt en zes klantgroepen | RetailDetail

Febo herpositioneert met vers gemaakt en zes klantgroepen

Febo herpositioneert met vers gemaakt en zes klantgroepen

Snackbarketen Febo gaat meer nadruk leggen op communicatie over de verse productie van haar snacks. Het Amsterdamse familiebedrijf, dat 75 jaar bestaat, mikt met de nieuwe strategie op een verdere groei. Febo telt momenteel 66 snackbars en wil uitbreiden naar ruim 100 vestigingen.

Meer vraag naar verse snacks

De traditionele snackbar merkt dat het consumentengedrag verandert. Lekker snacken is tegenwoordig meer dan alleen een puntzak friet of een kroket. Snackformule Febo ervaart dat er al enige tijd sprake is van een krimpende markt.

 

Consumenten vragen daarbij steeds meer naar verse snacks, blijkt uit onderzoek. Dit is de specialiteit van Febo, aldus franchisemanager Rob Hogervorst van Febo. De kroketten en burgers worden kort voor de consumptie vanuit een centrale productiekeuken aangeleverd bij de vestigingen. Bij Febo zelfs is dit bij iedereen bekend, maar het is vergeten om dit naar de klant toe te communiceren, zegt Hogervorst.

 

Febo heeft voor haar nieuwe benadering verder zes soorten klanten benoemd. De zzp'er Herman, de bijverdienende tiener Stanley, opa Rein, de sportieve vrouw Kim, de vrouw met hbo-opleiding Manon en de werkende moeder Yvonne. Ook een beperkt assortiment moet meer helderheid bij de consument scheppen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.