Febo herpositioneert met vers gemaakt en zes klantgroepen

Febo herpositioneert met vers gemaakt en zes klantgroepen

Snackbarketen Febo gaat meer nadruk leggen op communicatie over de verse productie van haar snacks. Het Amsterdamse familiebedrijf, dat 75 jaar bestaat, mikt met de nieuwe strategie op een verdere groei. Febo telt momenteel 66 snackbars en wil uitbreiden naar ruim 100 vestigingen.

Meer vraag naar verse snacks

De traditionele snackbar merkt dat het consumentengedrag verandert. Lekker snacken is tegenwoordig meer dan alleen een puntzak friet of een kroket. Snackformule Febo ervaart dat er al enige tijd sprake is van een krimpende markt.

 

Consumenten vragen daarbij steeds meer naar verse snacks, blijkt uit onderzoek. Dit is de specialiteit van Febo, aldus franchisemanager Rob Hogervorst van Febo. De kroketten en burgers worden kort voor de consumptie vanuit een centrale productiekeuken aangeleverd bij de vestigingen. Bij Febo zelfs is dit bij iedereen bekend, maar het is vergeten om dit naar de klant toe te communiceren, zegt Hogervorst.

 

Febo heeft voor haar nieuwe benadering verder zes soorten klanten benoemd. De zzp'er Herman, de bijverdienende tiener Stanley, opa Rein, de sportieve vrouw Kim, de vrouw met hbo-opleiding Manon en de werkende moeder Yvonne. Ook een beperkt assortiment moet meer helderheid bij de consument scheppen.

Tags: