Febo herpositioneert met vers gemaakt en zes klantgroepen | RetailDetail

Febo herpositioneert met vers gemaakt en zes klantgroepen

Febo herpositioneert met vers gemaakt en zes klantgroepen

Snackbarketen Febo gaat meer nadruk leggen op communicatie over de verse productie van haar snacks. Het Amsterdamse familiebedrijf, dat 75 jaar bestaat, mikt met de nieuwe strategie op een verdere groei. Febo telt momenteel 66 snackbars en wil uitbreiden naar ruim 100 vestigingen.

Meer vraag naar verse snacks

De traditionele snackbar merkt dat het consumentengedrag verandert. Lekker snacken is tegenwoordig meer dan alleen een puntzak friet of een kroket. Snackformule Febo ervaart dat er al enige tijd sprake is van een krimpende markt.

 

Consumenten vragen daarbij steeds meer naar verse snacks, blijkt uit onderzoek. Dit is de specialiteit van Febo, aldus franchisemanager Rob Hogervorst van Febo. De kroketten en burgers worden kort voor de consumptie vanuit een centrale productiekeuken aangeleverd bij de vestigingen. Bij Febo zelfs is dit bij iedereen bekend, maar het is vergeten om dit naar de klant toe te communiceren, zegt Hogervorst.

 

Febo heeft voor haar nieuwe benadering verder zes soorten klanten benoemd. De zzp'er Herman, de bijverdienende tiener Stanley, opa Rein, de sportieve vrouw Kim, de vrouw met hbo-opleiding Manon en de werkende moeder Yvonne. Ook een beperkt assortiment moet meer helderheid bij de consument scheppen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.