Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken | RetailDetail

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken

Ferrero en Unilever gaan Kinder-ijsjes maken
Shutterstock

Het Italiaanse Ferrero heeft een samenwerking afgesloten met Unilever voor de creatie van Kinder-ijsjes. Unilever heeft op die markt al heel wat ervaring en is onder andere de producent van het merk Magnum.

“Steun en expertise van Unilever”

Het Kinder-ijsje moet in 2018 verschijnen in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland. Ferrero zal daarvoor een licentie uitreiken aan Unilever, dat volledig zal instaan voor de productie en de distributie van het ijs. Ferrero zal wel toekijken op de kwaliteit van het ijs, dat er in vier schillende vormen moet komen.

 

"Dit is een belangrijke stap voorwaarts om onze concurrentiepositie op de markt van chocolade en snoep te consolideren," zegt Ferrero. “Om optimaal van deze nieuwe stap te profiteren hebben wij de steun en expertise van Unilever gezocht.” Unilever heeft wereldwijd dan ook een marktaandeel van maar liefst 21%.

 

Ferrero is al langer bezig met het uitbouwen van de manier waarop zijn producten kunnen worden genuttigd. In Chicago opende zo eind mei het eerste Nutella-café, waar heel wat producten worden verkocht met de bekende chocopasta als basisingrediënt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.