Nieuwe CEO voor Italiaanse Ferrero Group

Ferrero Group krijgt eerste niet-Ferrero aan het stuur

Ferrero Group krijgt eerste niet-Ferrero aan het stuur

De Italiaanse Ferrero Group heeft een nieuwe CEO aangesteld en dat zorgt meteen voor een grote verandering, want voor het eerst in 70 jaar wordt er gekozen voor iemand buiten de familie Ferrero. Vanaf 1 september gaat Lapo Civiletti aan de slag als de nieuwe CEO.

 

CEO wordt voorzitter raad van bestuur

Civiletti is momenteel al hoofd van de activiteiten van de chocoladeproducent in Centraal- en Oost-Europa, maar krijgt vanaf 1 september het hoogste zitje binnen het bedrijf. Hij vervangt op die positie Giovanni Ferrero, die hoofd van de raad van bestuur wordt en zich zal bezighouden met de strategie van het bedrijf op lange termijn.

 

Civiletti wordt zo de eerste CEO in de geschiedenis van het bedrijf die geen deel uitmaakt van de familie Ferrero. Giovanni Ferrero is de kleinzoon van Pietro Ferrero, die het bedrijf in 1946 oprichtte.

 

“Ik ben ervan overtuigd dat Lapo Civiletti ervoor zal zorgen dat het bedrijf zijn doelen haalt en dat hij de groep zal ondersteunen in zijn groeiobjectieven”, aldus Giovanni Ferrero.

 

“Ik ben absoluut toegewijd aan het vervolgen van de strategische richting van mr. Ferrero, zij aan zij met hem”, voegt Civiletti daar aan toe.

 

De Ferrero Group is het moederbedrijf van Ferrero Rocher, maar ook van merken als Tic Tac en Nutella.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.