Ferrero neemt Delacre over en duidt nieuwe directeur aan | RetailDetail

Ferrero neemt Delacre over en duidt nieuwe directeur aan

Ferrero neemt Delacre over en duidt nieuwe directeur aan

Sinds maandag is de Belgische koekjesfabrikant Delacre volledig in handen van Ferrero. De Italianen, die Delacre overnemen van United Biscuits, hebben meteen Jerome Gregoire aangeduid als de nieuwe algemeen directeur van hun nieuwe merk.

Groeien in Noord-Amerika

Jerome Gregoire was tot nu toe hoofd van de activiteiten van Ferrero in Griekenland, Cyprus en Malta, maar krijgt nu dus de leiding over de koekjes van Delacre.

 

Ferrero, dat ook het moederbedrijf is van Nutella, deed in juli een overnamebod op Delacre via het investeringsbedrijf van de familie Ferrero. Met de overname wil het een groter assortiment koekjes aan zijn klanten bieden, om zo minder afhankelijk te worden van chocoladeproducten.

 

Daarnaast is het ook een goede stap voor Noord-Amerika, waar Ferrero af te rekenen heeft met grote concurrentie van andere chocolademerken, zoals Lindt en Godiva. Een exact overnamebedrag werd niet bekend gemaakt. Delacre haalde vorig jaar een omzet van ongeveer 120 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.