Ferrero wil het Belgische Delacre overnemen

Ferrero wil het Belgische Delacre overnemen

Ferrero wil het Belgische Delacre overnemen

De Italiaanse groep Ferrero zou volgens de Italiaanse media een overnamebod hebben gedaan op de Belgische koekjesfabrikant Delacre. Delacre is sinds eind 2014 in handen van het Turkse Yildiz Holding.

 

Nieuwe markt

Ferrero zou via één van zijn filialen al een overnamebod hebben gedaan op Delacre. Dat schrijft de Italiaanse krant La Stampa. “Dit is de kans om een interessante markt te verkennen, waarin Ferrero momenteel nog niet actief is en die een significant groeipotentieel heeft”, staat volgens de krant te lezen in een intern bericht.

 

Delacre werd in 1872 opgericht en maakt sinds 1891 koekjes, die momenteel verkocht worden in meer dan 30 landen. In 1998 kwam het in handen van de Britse groep United Biscuits. Dat viel op zijn beurt in november 2014 dan weer in handen van de Yildiz Holding, dat ook de eigenaar is van de Belgische pralineproducent Godiva.

 

Ferrero is bij ons bekend van de merken Tic Tac, Mon Chéri, Kinder en Nutella. In het voorgaande boekjaar haalde het een omzet van 9,54 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.