Fijnbakkerij Lieven zoekt expansie via franchise | RetailDetail

Fijnbakkerij Lieven zoekt expansie via franchise

Fijnbakkerij Lieven zoekt expansie via franchise

Tien verkooppunten telt Fijnbakkerij Lieven intussen, allemaal in de driehoek Torhout-Brugge-Kust. Zaakvoerder Lieven Lammerant wil nu de rest van West-Vlaanderen en het westelijke deel van Oost-Vlaanderen veroveren via franchise.

Van drie naar tien in dertien jaar

In 2003 nam Lieven Lammerant de centrale bakkerij in Oostkamp en nog twee filialen in Brugge over van zijn toenmalige werkgever. Vandaag staat de teller al op tien: de grootste sprong voorwaarts zette de bakkersketen in 2011, met de overname van de vijf gewezen Iris-bakkerijen. Maar daarmee is de honger van de West-Vlaming nog niet gestild.

 

Nu zoekt de zaakvoerder franchisenemers om verder te groeien: “Daarbij denken we in eerste instantie aan West-Vlaanderen en het westelijke deel van Oost-Vlaanderen, maar veel is bespreekbaar”, zegt Lammerant. “De logistieke uitdaging voor onze centrale bakkerij is niet zo gigantisch, van hieruit kunnen we leveren in een vrij ruime actieradius.” Voor Lammerant is franchising een totaal nieuwe stap= alle huidige winkels worden uitgebaat door eigen personeel. “Er werken op vandaag ruim 60 mensen in ons team, zij vertegenwoordigen bijna 50 FTE’s”, aldus nog de zaakvoerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.