Filliaal Jumbo verwijdert WK-actie na klachten | RetailDetail

Filliaal Jumbo verwijdert WK-actie na klachten

Filliaal Jumbo verwijdert WK-actie na klachten

Supermarkt Jumbo heeft in Barneveld alle verwijzingen naar de WK-juichpakken van stylist Roy Donders met onmiddellijke ingang verwijderd.

Zwaar gelovige kerkgangers

De zwaar gelovige klanten zouden aanstoot nemen aan de 'duivelse' achternaam van de beroemde Tilburger. De actieslogan "We geven ze op hun donders" viel bij de Barneveldse kerkgangers zo slecht dat alle bordjes, posters, flyers en stickers uit de winkel zijn gehaald.

 

Het hoofdkantoor van Jumbo staat achter de beslissing van de filiaalhouder, laat directeur Frits van Eerd weten. "Als klanten klachten hebben vanwege een bepaalde geloofsovertuiging, kan ik me goed voorstellen dat daar iets aan gedaan wordt. We willen niemand voor het hoofd stoten."

 

Geslaagde marketingstunt

De supermarktketen liet vrijdag ook weten dat alle pakken zijn uitverkocht. Dezelfde dag lanceerde het bedrijf hier een nieuwe commercial over en plakten alle filialen de levensgrote borden van de realityster in de winkel af met een bordje 'uitverkocht'. Op Marktplaats worden de pakken inmiddels voor 20 tot 50 euro per stuk aangeboden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.