Foodmaker van start in Den Haag | RetailDetail

Foodmaker van start in Den Haag

Foodmaker van start in Den Haag

Op 1 december opent de Belgische restaurantketen Foodmaker een eerste buitenlandse vestiging, in Den Haag. CEO Lieven Vanlommel ziet nog meer groeimogelijkheden.

Toplocatie

Foodmaker is de restaurantketen én de proefkeuken van Starmeal, Belgisch marktleider in verse salades, pasta’s, broodjes en wraps. De topman heeft grote plannen met het concept en ziet mogelijkheden in Europa.

 

“We hebben een toplocatie gevonden aan de Turfmarkt, een pand van 300 vierkante meter. Ik geloof erin. Rogier Leopold, één van de oprichters van Bilder & De Clercq, wordt managing director van Foodmaker Nederland. Ik verheug me op zijn creatieve input”, zegt Lieven Vanlommel. Ook een vestiging in Parijs staat op het programma. 

 

Op het vliegtuig

Momenteel heeft Foodmaker zeven vestigingen in België. De keten opende recent een vestiging aan de Melkmarkt in Antwerpen (zie foto) en ook een vierde vestiging in Brussel, in de schaduw van het Beursgebouw, in een pand dat het deelt met Balls & Glory, het gehaktballenrestaurant van Wim Ballieu. “Wij beleven onze piek ’s middags, Balls & Glory ’s avonds. We zijn complementair.”

 

Foodmaker groeit ook met innoverende concepten: er zijn Foodmaker corners in The Hotel en in het Crowne Plaza, en er staat een shop-in-shop concept in het Proximus-hoofdkantoor. Sinds kort kun je ook lekker eten op het vliegtuig, want Foodmaker werkt samen met Brussels Airlines. “Onze eerste nieuwe klant in drie jaar! Reizigers kunnen snacks en salades bestellen van een maandelijks wisselende Foodmaker menukaart. Ik vlieg zelf heel vaak, dus ik weet hoe het gesteld is met de kwaliteit van de maaltijden op vliegtuigen…”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.