Foodmaker van start in Den Haag | RetailDetail

Foodmaker van start in Den Haag

Foodmaker van start in Den Haag

Op 1 december opent de Belgische restaurantketen Foodmaker een eerste buitenlandse vestiging, in Den Haag. CEO Lieven Vanlommel ziet nog meer groeimogelijkheden.

Toplocatie

Foodmaker is de restaurantketen én de proefkeuken van Starmeal, Belgisch marktleider in verse salades, pasta’s, broodjes en wraps. De topman heeft grote plannen met het concept en ziet mogelijkheden in Europa.

 

“We hebben een toplocatie gevonden aan de Turfmarkt, een pand van 300 vierkante meter. Ik geloof erin. Rogier Leopold, één van de oprichters van Bilder & De Clercq, wordt managing director van Foodmaker Nederland. Ik verheug me op zijn creatieve input”, zegt Lieven Vanlommel. Ook een vestiging in Parijs staat op het programma. 

 

Op het vliegtuig

Momenteel heeft Foodmaker zeven vestigingen in België. De keten opende recent een vestiging aan de Melkmarkt in Antwerpen (zie foto) en ook een vierde vestiging in Brussel, in de schaduw van het Beursgebouw, in een pand dat het deelt met Balls & Glory, het gehaktballenrestaurant van Wim Ballieu. “Wij beleven onze piek ’s middags, Balls & Glory ’s avonds. We zijn complementair.”

 

Foodmaker groeit ook met innoverende concepten: er zijn Foodmaker corners in The Hotel en in het Crowne Plaza, en er staat een shop-in-shop concept in het Proximus-hoofdkantoor. Sinds kort kun je ook lekker eten op het vliegtuig, want Foodmaker werkt samen met Brussels Airlines. “Onze eerste nieuwe klant in drie jaar! Reizigers kunnen snacks en salades bestellen van een maandelijks wisselende Foodmaker menukaart. Ik vlieg zelf heel vaak, dus ik weet hoe het gesteld is met de kwaliteit van de maaltijden op vliegtuigen…”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.