Foodora begint foodmarket | RetailDetail

Foodora begint foodmarket

Foodora begint foodmarket

Fietsbezorgservice Foodora brengt volgende week zondag met een foodmarket in Amsterdam gerechten van aangesloten lokale restaurants onder de aandacht. De markt volgt op eerdere foodmarkets in Berlijn, Wenen en Toronto.

Kennismaken met restaurants

Bezoekers kunnen op 4 september op Bites & Vibes in De Marktkantine in Amsterdam het online aanbod proeven van de restaurants die zijn aangesloten bij Foodora.  Met het evenement wil de bezorgservice restaurants in direct contact brengen met potentiele klanten en andersom, stelt Vincent Hosman van Foodora Nederland. Als de foodmarket een succes is, wil Foodora de proeverij ook opzetten in de ander Nederlandse steden waar het actief is: Utrecht, Den Haag en Rotterdam.

 

Foodora startte in mei 2015 in Amsterdam en heeft inmiddels 500 aangesloten restaurants. De startup werkt met ruim 600 fietsers voor bezorging aan huis of op het werk. De consument kan dagelijks gerechten bestellen via de app of de website en krijgt binnen een half uur met de fiets bezorgd.

 

Het Duitse bedrijf, dat twee jaar geleden van start ging, bezorgt momenteel met in het roze geklede fietsers in 36 steden, verdeeld over tien landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.