Foodservice meets retail | RetailDetail

Foodservice meets retail

Foodservice meets retail

(publireportage) Voor de achtste maal organiseert Foodservice Alliance het Nationaal Foodservice Congres, in samenwerking met Horeca Expo te Gent. Het thema dit jaar? ‘Foodservice meets retail.’ En dus is ook RetailDetail van de partij. 

 

Blurring in de praktijk


Het Nationaal Foodservice Congres wil duiding geven bij de recentste ontwikkelingen op de Belgische foodservicemarkt. Welke kanalen doen het goed, welke hebben het moeilijk? Welke trends spelen de komende jaren? Hoe succesvol blijven in de toekomst? In het bijzonder focust het congres dit jaar op de raakvlakken tussen foodservice en retail. Wat kunnen foodserviceondernemers leren van retailers, en vice versa? Hoe zet de ‘blurring’ trend zich door in de praktijk? 


Een antwoord op die vragen komt van sprekers als Jo Spiegeleer (managing director van CRU), Rik Eysink Smeets (international retail expert) en Samuel Levie (Youth Food Movement). Afsluitend is er een geanimeerd debat onder leiding van Lieven Verstraete (VRT) met Ivan Sabbe (ISPC), Marion Van Zon (Horeca Van Zon), Thierry Legat (Bidvest) en Vincent Nolf (Metro). 

 

Korting voor RetailDetail lezers


Het Nationaal Foodservice Congres vindt plaats op donderdag 24 november van 8u30 tot 13u15, gevolgd door een netwerklunch en een vrij bezoek aan Horeca Expo. Lezers van RetailDetail krijgen exclusief 15% korting op de normale toegangsprijs van 295 euro (dus 44 euro korting). Hoe? Gewoon de promocode RETDET.PARTNER invoeren bij het boeken van een ticket. Tot dan? 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.

Walmart laat robots online orders picken

07/08/2018

De Amerikaanse retailreus  Walmart experimenteert met robots die online orders picken: ze halen snel droge, gekoelde en diepgevroren waren uit de schappen, terwijl de medewerkers de verse producten uitkiezen.