Forse kapitaalsverhoging voor Albert Heijn België | RetailDetail

Forse kapitaalsverhoging voor Albert Heijn België

Forse kapitaalsverhoging voor Albert Heijn België

De Belgische dochter van de Nederlandse supermarktketen Albert Heijn verhoogt haar kapitaal met 6,3 miljoen euro tot 11,3 miljoen euro. De keten wil dit jaar nog tien nieuwe supermarkten openen, om eind dit jaar uit te komen op twintig.

Omzetting van schuldvorderingen

De kapitaalsverhoging gebeurt door de omzetting van drie schuldvorderingen die de Nederlandse vennootschap Ahold België BV had op de Belgische dochter Albert Heijn België NV, zo meldt De Standaard. "Formeel komt er geen vers geld in de vennootschap, maar het versterkt de balans wel, waardoor de financiële armslag verruimt", schrijft de krant, die er echter meteen op wijst dat de middelen, zelfs met 11 miljoen euro, al bij al beperkt blijven.

 

Albert Heijn, dat in maart 2011 naar ons land kwam, telt inmiddels al een tiental winkels en wil, zoals eerder al aangekondigd, dat aantal tegen eind dit jaar verdubbelen. Die expansie zou vooral in het Vlaamse landsgedeelte gebeuren. Al circuleren er - volgens de krant - ook hardnekkige geruchten dat Albert Heijn op zoek is naar Brusselse locaties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.