Fout zorgde voor immense kortingen op webshop Carrefour | RetailDetail

Fout zorgde voor immense kortingen op webshop Carrefour

Fout zorgde voor immense kortingen op webshop Carrefour
Shutterstock

Bij Carrefour is er vorige week een fout geslopen in de werking van de webshop, waardoor kortingen dubbel werden aangerekend. Heel wat klanten besloten daar snel van te profiteren, de keten zal de meeste aankopen ook effectief honoreren.

Enkel ingegrepen bij misbruik

"Wie online bestelde, was plots stukken goedkoper af dan wie in onze winkels shopt. Dat kan natuurlijk niet, want de prijzen op onze website en in onze supermarkten zijn altijd gelijk”, zegt woordvoerder Baptiste van Outryve. “Wij konden natuurlijk aan onze klanten het probleem uitleggen en toch de juiste prijs aanrekenen, maar dat hebben wij niet gedaan. Wie op die dag producten bestelde, heeft dus eenmalig kunnen genieten van de superkortingen."

 

Enkel wanneer er volgens Carrefour sprake was van misbruik, waarbij er bijzonder grote hoeveelheden werden besteld, besloot de supermarktketen in te grijpen. “Zo was er een kattenasiel dat hele paletten kattenbrokken online besteld heeft. We zijn met hen tot een compromis gekomen en hebben alsnog een fikse korting toegestaan om onze goede wil te tonen."

 

Het is voor de tweede keer in een week tijd dat een gelijkaardig voorval zich voordoet. Vorige week nog werd er op de webshop van Leen Bakker een hoogslaper aangeboden tegen een bijzonder lage prijs. De woonketen besloot wel in te grijpen en het artikel niet te verkopen tegen de verlaagde prijs. Daarbij kreeg ze heel wat klachten te verwerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.