Francis Kint nieuwe CEO Ter Beke | RetailDetail

Francis Kint nieuwe CEO Ter Beke

Francis Kint nieuwe CEO Ter Beke
Shutterstock

Vleesgroep Ter Beke heeft met Francis Kint een nieuwe CEO gevonden. Hij volgt Dirk Goeminne op, die eerder al had laten verstaan dat hij in 2018 de rol van CEO naast zich zou neerleggen. Hij wordt wel voorzitter van de raad van bestuur.

 

Ervaring in Nederland

Met Francis Kint weet Ter Beke een ervaren man binnen te halen, want de voorbije drie jaar was hij aan de slag bij het Nederlandse Vion, een rechtstreekse concurrent van Ter Beke. Eerder was hij ook aan de slag bij Sara Lee, Chiquita, Fiskars en UNIVEG. In juni neemt hij de fakkel over van Goeminne.

 

“Ter Beke is voor mij een nieuwe uitdaging in mijn thuisland”, zegt Francis Kint. “Ter Beke is actief in groeimarkten met mooie producten. De ambitie van Ter Beke is groot en de groeistrategie duidelijk. Ik kijk ernaar uit om, samen met het directiecomité en het management team, die ambitie waar te maken.”

 

“Hij heeft heel wat ervaring met integratie bij overnames. Zijn uitgebreide kennis van het foodservice en het retailkanaal zal Ter Beke helpen om deze integratie verder uit te bouwen. Bovendien kent hij de markten die relevant zijn voor Ter Beke door en door”, aldus voorzitter Louis Verbeke.

 

Huidig CEO Dirk Goeminne verdwijnt wel niet volledig bij Ter Beke. Hij zet de stap naar het voorzitterschap, waar hij de plek inneemt van huidig voorzitter Louis Verbeke.

 

“Ik blijf nauw betrokken bij Ter Beke, en ga, waar gewenst, de transities op managementvlak en de integratie van de gekochte bedrijven mee faciliteren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.