Franciscus-bier wil niet profiteren van nieuwe paus | RetailDetail

Franciscus-bier wil niet profiteren van nieuwe paus

Franciscus-bier wil niet profiteren van nieuwe paus

In Vaticaanstad worden talloze nieuwe prullaria bedacht om munt te slaan uit de verkiezing van de nieuwe paus. Toch gaat niet iedereen mee in die mania: zo heeft Sallands Landbier Brouwerij uit Raalte geen behoefte om de Witte Franciscus, een witbier, als pauselijk bier in de markt te zetten.

Bierfestival met perfecte timing

Eigenaar-directeur Johan Nijhof zegt zelfs dat hij er nog niet eens heeft bij stilgestaan dat de nieuwe paus dezelfde naam draagt als één van zijn bijzondere bieren. "Ik zie voorlopig ook geen aanleiding om iets speciaals te ondernemen", zegt hij desgevraagd.

 

Komend weekend, op 16 en 17 maart, wordt toevalligerwijze wel de tweede editie van het Bier Weekend Oost gehouden in Raalte, waar brouwerijen uit de omtrek in de kelder van de Sallandse brouwerij hun bieren zullen presenteren. Nijhof laat zich wel ontvallen, dat hij bij een voldoende vraag naar zijn Franciscus-bier toch gaat nadenken over mogelijke, al dan niet ludieke, acties.

 

De Sallandse Landbier Brouwerij is een kleine, ambachtelijke bierbrouwerij in Raalte, waar vier bieren worden gebrouwen, waaronder het Franciscus witbier. Mocht de brouwerij deze keer passen voor acties en daar later toch spijt van krijgen, kunnen ze alvast bij het volgende conclaaf duimen voor een Johannes, Henricus of Theodorus. Of een Franciscus II, natuurlijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.