Franprix heeft z’n Belgische testwinkel geopend | RetailDetail

Franprix heeft z’n Belgische testwinkel geopend

Franprix heeft z’n Belgische testwinkel geopend

Sinds woensdag 28 februari is de eerste Belgische vestiging van Franprix een feit. De retailer koos voor een locatie aan de drukke Elsensesteenweg en claimt exclusieve diensten en producten.

 

Vage plannen

De komst van de Franse buurtwinkelformule Franprix naar Brussel was al eerder aangekondigd, al bleef de retailer toen erg vaag over de concrete plannen. Afgelopen week ging de winkel dan toch open, zonder al teveel rumoer. Groupe Casino blijft erg discreet over de ambities en relativeert het belang van deze stap: “Het is enkel een test. Het is tot nu toe geen voorloper van een uitbreiding buiten de Franse markt.”

 

De buurtwinkel bevindt zich op het nummer 91 van de levendige Elsensesteenweg in Elsene. Hij pakt onder andere uit met exclusieve producten onder het huismerk Franprix, een afbakafdeling, vers geperst fruitsap, een ecologisch navulsysteem voor detergent, en een tap voor olijfolie en balsamicoazijn.

 

Opmerkelijk voor een gemakswinkel: de winkel is dagelijks geopend van 8 tot 22 uur, maar niet op zondag - in tegenstelling tot de foodcollega’s die zich in dezelfde straat op wandelafstand bevinden: Carrefour Express, Proxy Delhaize en Picard. Ook bijzonder: de openingsaankondiging van de winkel waarschuwt klanten om snacks tussen de maaltijden te vermijden. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.