Franprix heeft z’n Belgische testwinkel geopend | RetailDetail

Franprix heeft z’n Belgische testwinkel geopend

Franprix heeft z’n Belgische testwinkel geopend

Sinds woensdag 28 februari is de eerste Belgische vestiging van Franprix een feit. De retailer koos voor een locatie aan de drukke Elsensesteenweg en claimt exclusieve diensten en producten.

 

Vage plannen

De komst van de Franse buurtwinkelformule Franprix naar Brussel was al eerder aangekondigd, al bleef de retailer toen erg vaag over de concrete plannen. Afgelopen week ging de winkel dan toch open, zonder al teveel rumoer. Groupe Casino blijft erg discreet over de ambities en relativeert het belang van deze stap: “Het is enkel een test. Het is tot nu toe geen voorloper van een uitbreiding buiten de Franse markt.”

 

De buurtwinkel bevindt zich op het nummer 91 van de levendige Elsensesteenweg in Elsene. Hij pakt onder andere uit met exclusieve producten onder het huismerk Franprix, een afbakafdeling, vers geperst fruitsap, een ecologisch navulsysteem voor detergent, en een tap voor olijfolie en balsamicoazijn.

 

Opmerkelijk voor een gemakswinkel: de winkel is dagelijks geopend van 8 tot 22 uur, maar niet op zondag - in tegenstelling tot de foodcollega’s die zich in dezelfde straat op wandelafstand bevinden: Carrefour Express, Proxy Delhaize en Picard. Ook bijzonder: de openingsaankondiging van de winkel waarschuwt klanten om snacks tussen de maaltijden te vermijden. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.