Frans Muller genoemd als nieuwe CEO Ahold Delhaize | RetailDetail

Frans Muller genoemd als nieuwe CEO Ahold Delhaize

Frans Muller genoemd als nieuwe CEO Ahold Delhaize
Shutterstock

Er gaan geruchten dat Frans Muller, voormalig CEO van Delhaize, binnenkort de leiding krijgt over Ahold Delhaize. Momenteel is Muller nog deputy CEO, maar de kans bestaat dat hij de fakkel overneemt van Dick Boer.

 

Meer duidelijkheid

Muller was tot voor kort ook operationeel ­directeur ad interim van de Amerikaanse activiteiten van Ahold Delhaize, maar die functie is nu ingevuld door Kevin Holt en is Muller dus in de mogelijkheid om de taken van een CEO op zich te nemen. Indien de verandering aan de top er komt, en De Standaard citeert bronnen die denken dat dat deze week al zou gebeuren, dan wordt Dick Boer voorzitter van de raad van commissarissen. 

 

Binnen Ahold Delhaize klinkt het dat de nieuwe structuur voor meer duidelijkheid moet zorgen, aangezien er nu eigenlijk met twee CEO’s wordt gewerkt. De Belgische tak hoopt dan weer dat Muller vanwege zijn verleden bij Delhaize ook meer aandacht zal hebben voor België.

 

Als Muller de nieuwe topman wordt bij Ahold Delhaize, dan krijgt hij de zware taak om de groep in de Verenigde Staten op het juiste spoor te brengen. Ahold Delhaize werd immers stevig getroffen door de overname van Whole Foods door Amazon en de plannen van die laatste om zich steeds meer op de fysieke retail te storten. Met Peapod heeft Ahold Delhaize ook een eigen online platform in de Verenigde Staten, maar dat is vergeleken met Amazon maar klein bier.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.