Frans Muller volgt Dick Boer op bij Ahold Delhaize | RetailDetail

Frans Muller volgt Dick Boer op bij Ahold Delhaize

Frans Muller volgt Dick Boer op bij Ahold Delhaize
Foto Ahold Delhaize

Dick Boer stopt op 1 juli als CEO bij Ahold Delhaize en zal het bedrijf verlaten. Deputy CEO Frans Muller volgt hem op. Dat meldt de retailer in een persbericht.

Geruchten bevestigd

Hiermee worden de eerdere geruchten over een mogelijke wissel aan de top dus bevestigd. Een structuur met twee CEO’s was op termijn niet wenselijk, en aangezien Frans Muller niet langer operationeel directeur ad interim is van de Amerikaanse activiteiten van de groep, heeft hij nu de handen vrij om de rol van CEO op zich te nemen.
 

Frans Muller heeft meer dan 20 jaar ervaring in retail en was sinds 24 juli 2016 Deputy CEO en Chief Integration Officer van Ahold Delhaize. Hij leidde Delhaize America ook op interim-basis van oktober 2016 tot januari 2018. Vóór de fusie tussen Ahold en Delhaize, was hij vanaf 2013 president en CEO van Delhaize Groep. Voordat hij bij Delhaize Groep kwam, was hij zeven jaar lid van de raad van bestuur van de Duitse retailer Metro AG en was hij vijf jaar lang CEO van Metro Cash & Carry.
 

Dick Boer zal nauw samenwerken met Frans Muller om de overgang vlot te laten verlopen, en blijft beschikbaar als adviseur voor het bedrijf tot midden 2019.


Ahold Delhaize maakt ook bekend dat Jan Hommen vanaf 11 april Mats Jansson opvolgt als voorzitter. De Belgen Johnny Thijs en Patrick De Maeseneire stoppen als bestuurder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.