Franse Bio c’Bon opent eerste Belgische vestiging | RetailDetail

Franse Bio c’Bon opent eerste Belgische vestiging

Franse Bio c’Bon opent eerste Belgische vestiging

Bio c’Bon, de Franse keten van biowinkels, opent nu zaterdag in Brussel zijn eerste Belgische vestiging. Het wordt meteen de 97ste winkel van de keten, die zich in 2008 tot doel stelde biologische voeding binnen ieders bereik te brengen.

 

97 winkels in vier landen

Bio c’Bon ‑ spreek uit “Bio, c’est bon” ‑ opent nu zaterdag zijn eerste winkel in ons land. Die komt in Brussel, op wandelafstand van het Stefaniaplein en de chique Louizalaan.

 

Daarmee is België het vierde land waar de Franse keten voet aan de grond krijgt. Bio c’Bon telt dan 97 winkels, waarvan 87 in zijn thuisland, acht in Italië, eentje in Spanje en vanaf nu zaterdag dus ook eentje in ons land. Omzetcijfers deelt de groep niet mee.

 

“Sinds 2008 is het onze ambitie om bio binnen ieders bereik te brengen, dankzij onze nabijheid, onze prijzen en onze persoonlijke adviezen in de winkel”, meldt de groep op zijn site (in het Frans, Spaans of Italiaans, maar nog niet in het Nederlands).

 

Bio c'Bon wil naar eigen zeggen "van bio de norm maken in plaats van een consumptiefenomeen in de marge". Daartoe stelt de keten ‑ ook in Brussel ‑ onder meer wekelijks een fruit- en groentemand van zo’n 4 kilo samen voor de prijs van 10 euro, inclusief recepten en keukentips.

 

De winkel aan de Charleroisesteenweg in Sint-Gillis is van maandag tot zaterdag open van 10 uur ’s ochtends tot 8 uur ’s avonds.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.