Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam | RetailDetail

Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam

Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam
Foto: Freshii.com

Freshii maakte onlangs een Nederlandse start.aan de Korte Lijnbaan in Rotterdam. De Canadese formule brengt gezonde verse snacks en maaltijden, zoals groene wraps, salades, quinoaschotels en sappen.

 

Vierde Europese land

Freshii had voorheen overzee wel al een Nederlandse vestiging, namelijk in Oranjestad op Aruba. Nederland is na Zweden, Ierland en Oostenrijk het vierde Europese land voor de verdere uitbreiding van de formule. De fastservice-franchiseformule telt wereldwijd locaties in 75 steden in 15 landen waaronder de VS, Panama, Mexico, Koeweit en Saoedi-Arabië.

 

Onder het motto "Eat. Energize" biedt Freshii gezonde snacks en maaltijden, die vezelrijk zijn of langzame koolhydraten, essentiële vetten en magere eiwitten bevatten. Op het menu staan onder meer naar wens samengestelde  groene wraps, salades met bruine rijst, tofu en zwarte bonen en een topping naar keuze, schotels met quinoa of rijstnoedels, soepen als citroengrasbouillon, mager probiotisch yoghurtijs en versgeperste sappen.

 

Missie Groen

Freshii volgt de 'Missie Groen'. Dit betekent dat medewerkers zich inspannen om goed zijn te zijn voor de aarde, door het vermijden of verminderen van onder meer overtollige verpakkingen, een hoog energieverbruik en vette maaltijden. De meeste verpakkingen zijn gemaakt van milieuvriendelijk plantaardig zetmeel zoals maïs of aardappelen. Ze zijn snel biologisch afbreekbaar of gemakkelijk te recyclen.

 

Naarmate de formule groeit worden de vestigingen ook kleiner gebouwd om minder grondstoffen te gebruiken. Op de locaties staan bovendien geen energieverslindende vaatwassers, afzuigkappen, fornuizen en ovens. Er wordt alleen gewerkt met milieuvriendelijke, natuurlijke schoonmaakmiddelen. Freshii maakt verder gebruik van online en mobiel bestellen en papierloze marketing.

 

Betaalbaar en gemakkelijk gezond

De eerste Freshii opende de deuren in 2005 in Toronto. Oprichter Matthew Corrin wil een wereldwijd restaurantmerk opzetten met gezonde producten, die betaalbaar en gemakkelijk te maken zijn. Het streven is om mensen onderweg verse en voedzame maaltijden te bieden die hen energie geven. De nadruk ligt op producten waarvan consumenten meer zouden moeten eten, zoals groenten, en minder op eten dat zij beter kunnen laten staan.

 

Freshii werd in 2013 uitgeroepen tot Top Franchise of the Year in Canada. Matthew Corrin is winnaar van de award Ernst & Young Entrepreneur of the Year en stond in Canada's Top 40 Under 40, evenals in Inc Magazine's Top 30 Under 30.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.