Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam | RetailDetail

Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam

Freshii maakte Nederlandse start in Rotterdam
Foto: Freshii.com

Freshii maakte onlangs een Nederlandse start.aan de Korte Lijnbaan in Rotterdam. De Canadese formule brengt gezonde verse snacks en maaltijden, zoals groene wraps, salades, quinoaschotels en sappen.

 

Vierde Europese land

Freshii had voorheen overzee wel al een Nederlandse vestiging, namelijk in Oranjestad op Aruba. Nederland is na Zweden, Ierland en Oostenrijk het vierde Europese land voor de verdere uitbreiding van de formule. De fastservice-franchiseformule telt wereldwijd locaties in 75 steden in 15 landen waaronder de VS, Panama, Mexico, Koeweit en Saoedi-Arabië.

 

Onder het motto "Eat. Energize" biedt Freshii gezonde snacks en maaltijden, die vezelrijk zijn of langzame koolhydraten, essentiële vetten en magere eiwitten bevatten. Op het menu staan onder meer naar wens samengestelde  groene wraps, salades met bruine rijst, tofu en zwarte bonen en een topping naar keuze, schotels met quinoa of rijstnoedels, soepen als citroengrasbouillon, mager probiotisch yoghurtijs en versgeperste sappen.

 

Missie Groen

Freshii volgt de 'Missie Groen'. Dit betekent dat medewerkers zich inspannen om goed zijn te zijn voor de aarde, door het vermijden of verminderen van onder meer overtollige verpakkingen, een hoog energieverbruik en vette maaltijden. De meeste verpakkingen zijn gemaakt van milieuvriendelijk plantaardig zetmeel zoals maïs of aardappelen. Ze zijn snel biologisch afbreekbaar of gemakkelijk te recyclen.

 

Naarmate de formule groeit worden de vestigingen ook kleiner gebouwd om minder grondstoffen te gebruiken. Op de locaties staan bovendien geen energieverslindende vaatwassers, afzuigkappen, fornuizen en ovens. Er wordt alleen gewerkt met milieuvriendelijke, natuurlijke schoonmaakmiddelen. Freshii maakt verder gebruik van online en mobiel bestellen en papierloze marketing.

 

Betaalbaar en gemakkelijk gezond

De eerste Freshii opende de deuren in 2005 in Toronto. Oprichter Matthew Corrin wil een wereldwijd restaurantmerk opzetten met gezonde producten, die betaalbaar en gemakkelijk te maken zijn. Het streven is om mensen onderweg verse en voedzame maaltijden te bieden die hen energie geven. De nadruk ligt op producten waarvan consumenten meer zouden moeten eten, zoals groenten, en minder op eten dat zij beter kunnen laten staan.

 

Freshii werd in 2013 uitgeroepen tot Top Franchise of the Year in Canada. Matthew Corrin is winnaar van de award Ernst & Young Entrepreneur of the Year en stond in Canada's Top 40 Under 40, evenals in Inc Magazine's Top 30 Under 30.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.