FrieslandCampina mikt op Pakistaanse markt | RetailDetail

FrieslandCampina mikt op Pakistaanse markt

FrieslandCampina mikt op Pakistaanse markt

FrieslandCampina neemt 51 procent van de aandelen van Engro Foods Limited over, het op één na grootste zuivelbedrijf in Pakistan. De aankoop stelt FrieslandCampina in staat om een grote stap vooruit te zetten in Centraal-Azië.

Verschuiving naar verpakte zuivel

Pakistan is dan ook het op twee na grootste melk producerende land ter wereld, met een productie van 38 miljard liter melk per jaar. FrieslandCampina wil in Pakistan profiteren van verschuiving van de markt van losse naar verpakte zuivel. In Pakistan wordt nog geen 10 procent van de geconsumeerde melk verwerkt en verpakt aangeboden. FrieslandCampina verwacht dat daar in de nabije toekomst verandering in zal komen.

 

“Via dit goed georganiseerde en zeer succesvolle bedrijf verkrijgen wij een sterke positie in de Pakistaanse zuivelmarkt, waarin een groeiende middenklasse in toenemende mate overschakelt op verwerkte en verpakte melk. Engro Foods biedt een basis waarop we verder kunnen bouwen. Deze acquisitie zal bijdragen aan het creëren van waarde voor onze leden-melkveehouders. Wij zullen ook bijdragen aan de landbouwsector in Pakistan door kennisoverdracht over zuivelproductie en via ons Dairy Development Programme”, aldus CEO Roelof Joosten.

 

“Dit is een uiterst belangrijke gebeurtenis voor ons. Engro Foods was al vanaf het begin in 2006 enorm succesvol en inmiddels is het uitgegroeid tot één van de meest gerespecteerde bedrijven in Pakistan. De samenwerking met FrieslandCampina zal zeker een enorme invloed hebben op de zuivelwaardeketen in Pakistan en tegelijkertijd Engro Foods de mogelijkheid bieden om de consumenten door middel van een verrijkt productassortiment meer waarde te bieden en ons innovatievermogen te vergroten”, voegt Engro-CEO Babur Sultan daar aan toe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.