FrieslandCampina sponsort vervoer voedselbanken | RetailDetail

FrieslandCampina sponsort vervoer voedselbanken

FrieslandCampina sponsort vervoer voedselbanken

FrieslandCampina Nederland dekt komende twee jaar alle logistieke kosten om zuivelproducten te verspreiden over lokale voedselbanken.

Nauwere samenwerking

Het bedrijf levert al een miljoen zuivelproducten per jaar aan de Vereniging van Nederlandse Voedselbanken, maar verdiept deze samenwerking nu verder. Daarnaast wordt expertise op het gebied van voedselveiligheid, kwaliteitsborging en gezonde voeding beschikbaar gesteld.

 

Bas van den Berg, managing director van FrieslandCampina is blij met de stap: "Het beschikbaar stellen van zuivelproducten met belangrijke voedingstoffen voor brede bevolkingsgroepen is een centrale doelstelling van onze organisatie. We kunnen nu nog meer mensen, die helaas gebruik moeten maken van een voedselbank, bereiken dan dat tot nu toe mogelijk was."

 

In Nederland leven meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De Vereniging van Voedselbanken Nederland, waarbij 149 voedselbanken zijn aangesloten, helpt een 35.000 gezinnen door het verstrekken van voedselpakketten. Ruim 70 procent van deze consumenten is voedselonzeker, wat betekent dat deze mensen niet altijd de mogelijkheid hebben om voldoende of gezond en gevarieerd te eten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.