FrieslandCampina wil groeien dankzij producten voor specifieke doelgroepen | RetailDetail

FrieslandCampina wil groeien dankzij producten voor specifieke doelgroepen

FrieslandCampina wil groeien dankzij producten voor specifieke doelgroepen

FrieslandCampina wil de komende jaren groei bewerkstelligen door producten te maken die zijn toegespitst op specifieke doelgroepen, bijvoorbeeld zuivel met bepaalde voedingsstoffen voor ouderen of kinderen.

Afschaffing melkquotum

FrieslandCampina hoopt voor de periode 2010-2020 zo een gemiddelde groei van twee procent per jaar te halen. Dat kan vanwege de stijgende wereldwijde vraag naar zuivel, die het bedrijf er al toe noopte om de voorbije jaren maar liefst 2,5 miljard euro te investeren.

 

Die investeringen zullen ook nodig zijn om de extra melk die ongetwijfeld zal geproduceerd worden te verwerken. Sinds 1 april is de Europese melkquotum immers afgeschaft, waardoor boeren opnieuw zoveel melk mogen produceren als ze willen.

 

Daarnaast maakte FrieslandCampina ook bekend dat de joint venture met het Chinese Huishan Dairy is goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. Het nieuwe Friesland Huishan Dairy gaat in China een volledig geïntegreerde toeleveringsketen voor kindervoeding exploiteren. Ze zullen ook samen een nieuw merk kindervoeding lanceren in China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.