FrieslandCampina wil groeien dankzij producten voor specifieke doelgroepen

FrieslandCampina wil groeien dankzij producten voor specifieke doelgroepen

FrieslandCampina wil de komende jaren groei bewerkstelligen door producten te maken die zijn toegespitst op specifieke doelgroepen, bijvoorbeeld zuivel met bepaalde voedingsstoffen voor ouderen of kinderen.

Afschaffing melkquotum

FrieslandCampina hoopt voor de periode 2010-2020 zo een gemiddelde groei van twee procent per jaar te halen. Dat kan vanwege de stijgende wereldwijde vraag naar zuivel, die het bedrijf er al toe noopte om de voorbije jaren maar liefst 2,5 miljard euro te investeren.

 

Die investeringen zullen ook nodig zijn om de extra melk die ongetwijfeld zal geproduceerd worden te verwerken. Sinds 1 april is de Europese melkquotum immers afgeschaft, waardoor boeren opnieuw zoveel melk mogen produceren als ze willen.

 

Daarnaast maakte FrieslandCampina ook bekend dat de joint venture met het Chinese Huishan Dairy is goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. Het nieuwe Friesland Huishan Dairy gaat in China een volledig geïntegreerde toeleveringsketen voor kindervoeding exploiteren. Ze zullen ook samen een nieuw merk kindervoeding lanceren in China.

Tags: