Frietformule Pomms’ opent eerste franchisezaak | RetailDetail

Frietformule Pomms’ opent eerste franchisezaak

Frietformule Pomms’ opent eerste franchisezaak

In augustus opent biologische frietformule Pomms’ de eerste franchisevestiging in Zwolle. Dit jaar starten nog twee nieuwe vestigingen in Amsterdam en Zoetermeer, waarmee de keten naar landelijke franchisevestigingen wil.

Biologisch bewuster snacken

"De tijden veranderen en mensen letten steeds meer op kwaliteit van voeding en de herkomst ervan", vertelt Hillien Koster, die hier de eerste franchisenemer van Pomms’ wordt. "Ook snacken kan veel bewuster, want biologisch smaakt niet alleen beter, het voelt ook beter." De formule brengt versgesneden friet van biologische volle grond aardappelen. Het assortiment van Pomms' vermeldt verder kroketten volgens eigen receptuur en gemaakt van biologische ingrediënten.

 

Van alle ingrediënten die de formule verwerkt is bekend waar ze vandaan komen: zo komt het vlees van biologische koeien die grazen op natuurweides en de kaas voor de geitenkaaskroketten is verwerkt van Hollandse boerengeitenmelk. De Texelse garnalen in de garnalenkroketten zijn duurzaam gevangen en dagvers gepeld.

 

Pomms’ werd in 2009 opgericht door Niels Tijthoff en Ruud Boeve. Zij wilden in plaats van diepgevroren patat verse biologische friet gaan verkopen. Pomms’ heeft al winkels aan de Coolsingel in Rotterdam en de Nieuwstraat in Gouda en nu dus ook aan de Roggenstraat in Zwolle. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.