Frietformule Pomms’ opent eerste franchisezaak | RetailDetail

Frietformule Pomms’ opent eerste franchisezaak

Frietformule Pomms’ opent eerste franchisezaak

In augustus opent biologische frietformule Pomms’ de eerste franchisevestiging in Zwolle. Dit jaar starten nog twee nieuwe vestigingen in Amsterdam en Zoetermeer, waarmee de keten naar landelijke franchisevestigingen wil.

Biologisch bewuster snacken

"De tijden veranderen en mensen letten steeds meer op kwaliteit van voeding en de herkomst ervan", vertelt Hillien Koster, die hier de eerste franchisenemer van Pomms’ wordt. "Ook snacken kan veel bewuster, want biologisch smaakt niet alleen beter, het voelt ook beter." De formule brengt versgesneden friet van biologische volle grond aardappelen. Het assortiment van Pomms' vermeldt verder kroketten volgens eigen receptuur en gemaakt van biologische ingrediënten.

 

Van alle ingrediënten die de formule verwerkt is bekend waar ze vandaan komen: zo komt het vlees van biologische koeien die grazen op natuurweides en de kaas voor de geitenkaaskroketten is verwerkt van Hollandse boerengeitenmelk. De Texelse garnalen in de garnalenkroketten zijn duurzaam gevangen en dagvers gepeld.

 

Pomms’ werd in 2009 opgericht door Niels Tijthoff en Ruud Boeve. Zij wilden in plaats van diepgevroren patat verse biologische friet gaan verkopen. Pomms’ heeft al winkels aan de Coolsingel in Rotterdam en de Nieuwstraat in Gouda en nu dus ook aan de Roggenstraat in Zwolle. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.