Fusie Ahold Delhaize in België nog steeds niet rond | RetailDetail

Fusie Ahold Delhaize in België nog steeds niet rond

Fusie Ahold Delhaize in België nog steeds niet rond

De fusie van het Nederlandse Ahold en het Belgische Delhaize is in België nog altijd niet rond. Dat is het gevolg van een eis van de Belgische Mededingingsautoriteit, die wil dat er eerst acht winkels verkocht worden.

Onzekerheid bij werknemers

Die supermarkten, waaronder een aantal filialen van Albert Heijn in Antwerpen, zijn echter nog steeds niet verkocht, en dus kan de fusie in België niet afgerond worden. Albert Heijn wil ook geen commentaar geven over de verkopen.

 

“Ik kan alleen zeggen dat het proces loopt en dat we goed samenwerken met de Belgische Mededingingsautoriteit”, zegt Sally Herygers, woordvoerster van Albert Heijn in België. “We blijven investeren in al onze winkels, dus ook in de winkels die we moeten verkopen.” Het is niet duidelijk of er snel een oplossing uit de bus kan komen. Zo hebben Carrefour en Colruyt al aangegeven weinig interesse te hebben in een overname van één van filialen.

 

Bij de werknemers van de acht winkels neemt ondertussen de onzekerheid verder toe. Daarnaast wordt er geklaagd over het gebruik van interimkrachten, die een gebrek aan motivatie zouden tonen. “Groenten verdorren en vlees ligt soms tot na de vervaldatum in de winkelrekken”, zegt één van de werknemers van de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.