Fusie Ahold en Delhaize officieel een feit | RetailDetail

Fusie Ahold en Delhaize officieel een feit

Fusie Ahold en Delhaize officieel een feit

De fusie tussen het Nederlandse supermarktbedrijf Ahold en zijn Belgische tegenhanger Delhaize is officieel een feit. De laatste komma’s werden dit weekend gezet en beide bedrijven gaan nu samen verder als Ahold Delhaize.

Nieuw logo

Daarmee komt een einde aan een lange tocht die ongeveer een jaar geleden van start ging, toen de fusieplannen werden aangekondigd. De laatste stap werd vrijdag gezet met de goedkeuring van de Amerikaanse mededingingsautoriteit. Dit weekend werd de fusieovereenkomst dan getekend door CEO's Frans Muller (Delhaize) en Dick de Boer (Ahold).

 

Door de fusie ontstaat een supermarktbedrijf dat meer dan 6.500 winkels heeft en ongeveer 375.000 werknemers. Jaarlijks bedient de nieuwe gigant meer dan 50 miljoen klanten.

 

Vanaf vandaag wordt het aandeel van Ahold Delhaize verhandeld op de beurs van Amsterdam en Brussel, onder de ticker AD. Het bedrijf krijgt ook een nieuw logo, dat een combinatie is van het leeuwtje van Delhaize en het kroontje van Ahold. Dat logo zal wel vrijwel nergens te vinden zijn, want het dient enkel als bedrijfslogo. Alle andere merken van het bedrijven behouden momenteel hun eigen identiteit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.