Fusie Ahold en Delhaize officieel een feit | RetailDetail

Fusie Ahold en Delhaize officieel een feit

Fusie Ahold en Delhaize officieel een feit

De fusie tussen het Nederlandse supermarktbedrijf Ahold en zijn Belgische tegenhanger Delhaize is officieel een feit. De laatste komma’s werden dit weekend gezet en beide bedrijven gaan nu samen verder als Ahold Delhaize.

Nieuw logo

Daarmee komt een einde aan een lange tocht die ongeveer een jaar geleden van start ging, toen de fusieplannen werden aangekondigd. De laatste stap werd vrijdag gezet met de goedkeuring van de Amerikaanse mededingingsautoriteit. Dit weekend werd de fusieovereenkomst dan getekend door CEO's Frans Muller (Delhaize) en Dick de Boer (Ahold).

 

Door de fusie ontstaat een supermarktbedrijf dat meer dan 6.500 winkels heeft en ongeveer 375.000 werknemers. Jaarlijks bedient de nieuwe gigant meer dan 50 miljoen klanten.

 

Vanaf vandaag wordt het aandeel van Ahold Delhaize verhandeld op de beurs van Amsterdam en Brussel, onder de ticker AD. Het bedrijf krijgt ook een nieuw logo, dat een combinatie is van het leeuwtje van Delhaize en het kroontje van Ahold. Dat logo zal wel vrijwel nergens te vinden zijn, want het dient enkel als bedrijfslogo. Alle andere merken van het bedrijven behouden momenteel hun eigen identiteit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid. De retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.