Futuristische Albert Heijn op komst in Brielle

Futuristische Albert Heijn op komst in Brielle

Albert Heijn is van plan om zijn huidige vestiging in Brielle om te ruilen voor een futuristische winkel: het nieuwe gebouw zal bestaan uit één laag en een deel van het gebouw zal vervaardigd worden uit Cortenstaal. Dit staal is vooral bekend vanwege zijn opvallende roestkleur. De samenstelling van het staal zorgt er nochtans net voor dat het zeer weerbestendig is en dat de corrosie van het staal sterk vertraagt wordt.

Toekomstgericht, op meerdere vlakken

Op het dak van de vestiging zal gras komen en drie huisjes, waarvan er één zal fungeren als kantine voor de werknemers van de supermarkt. De monumentencommissie van de gemeente Brielle is momenteel echter nog niet helemaal te vinden voor het ontwerp van de nieuwe supermarkt.

 

Op de nieuwe locatie zullen 35 parkeerplaatsen voorzien worden, met een oplaadplaats voor elektrische auto's en een biobrandstof-tankstation. Het lijkt er dus op dat Albert Heijn er alles aan doet om hun nieuwe vestiging compleet futureproof te maken.

 

De nieuwe locatie bevindt zich vlakbij een ondergrondse Jumbo, maar uitbater Hans de Vette ziet daar geen problemen in. Zo lang de nieuwe Albert Heijn niet groter wordt dan zijn Jumbo, gelooft hij dat de nabijheid van een andere winkel zelfs voordelig is voor de klanten van beide ketens.   (YVL)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top