Futuristische Albert Heijn op komst in Brielle | RetailDetail

Futuristische Albert Heijn op komst in Brielle

Futuristische Albert Heijn op komst in Brielle

Albert Heijn is van plan om zijn huidige vestiging in Brielle om te ruilen voor een futuristische winkel: het nieuwe gebouw zal bestaan uit één laag en een deel van het gebouw zal vervaardigd worden uit Cortenstaal. Dit staal is vooral bekend vanwege zijn opvallende roestkleur. De samenstelling van het staal zorgt er nochtans net voor dat het zeer weerbestendig is en dat de corrosie van het staal sterk vertraagt wordt.

Toekomstgericht, op meerdere vlakken

Op het dak van de vestiging zal gras komen en drie huisjes, waarvan er één zal fungeren als kantine voor de werknemers van de supermarkt. De monumentencommissie van de gemeente Brielle is momenteel echter nog niet helemaal te vinden voor het ontwerp van de nieuwe supermarkt.

 

Op de nieuwe locatie zullen 35 parkeerplaatsen voorzien worden, met een oplaadplaats voor elektrische auto's en een biobrandstof-tankstation. Het lijkt er dus op dat Albert Heijn er alles aan doet om hun nieuwe vestiging compleet futureproof te maken.

 

De nieuwe locatie bevindt zich vlakbij een ondergrondse Jumbo, maar uitbater Hans de Vette ziet daar geen problemen in. Zo lang de nieuwe Albert Heijn niet groter wordt dan zijn Jumbo, gelooft hij dat de nabijheid van een andere winkel zelfs voordelig is voor de klanten van beide ketens.   (YVL)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Prijsconflict tussen Nestlé en Colruyt, Edeka en Intermarché bijna voorbij?

17/04/2018

Colruyt, Edeka en Intermarché komen dichter bij een akkoord in hun prijsconflict met Nestlé: de Zwitserse foodproducent doet toegevingen in een nieuw voorstel. Ondertussen beginnen de voorraden bij de retailers op te geraken.