Futuristische Albert Heijn op komst in Brielle

Futuristische Albert Heijn op komst in Brielle

Albert Heijn is van plan om zijn huidige vestiging in Brielle om te ruilen voor een futuristische winkel: het nieuwe gebouw zal bestaan uit één laag en een deel van het gebouw zal vervaardigd worden uit Cortenstaal. Dit staal is vooral bekend vanwege zijn opvallende roestkleur. De samenstelling van het staal zorgt er nochtans net voor dat het zeer weerbestendig is en dat de corrosie van het staal sterk vertraagt wordt.

Toekomstgericht, op meerdere vlakken

Op het dak van de vestiging zal gras komen en drie huisjes, waarvan er één zal fungeren als kantine voor de werknemers van de supermarkt. De monumentencommissie van de gemeente Brielle is momenteel echter nog niet helemaal te vinden voor het ontwerp van de nieuwe supermarkt.

 

Op de nieuwe locatie zullen 35 parkeerplaatsen voorzien worden, met een oplaadplaats voor elektrische auto's en een biobrandstof-tankstation. Het lijkt er dus op dat Albert Heijn er alles aan doet om hun nieuwe vestiging compleet futureproof te maken.

 

De nieuwe locatie bevindt zich vlakbij een ondergrondse Jumbo, maar uitbater Hans de Vette ziet daar geen problemen in. Zo lang de nieuwe Albert Heijn niet groter wordt dan zijn Jumbo, gelooft hij dat de nabijheid van een andere winkel zelfs voordelig is voor de klanten van beide ketens.   (YVL)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top