Futuristische Albert Heijn op komst in Brielle | RetailDetail

Futuristische Albert Heijn op komst in Brielle

Futuristische Albert Heijn op komst in Brielle

Albert Heijn is van plan om zijn huidige vestiging in Brielle om te ruilen voor een futuristische winkel: het nieuwe gebouw zal bestaan uit één laag en een deel van het gebouw zal vervaardigd worden uit Cortenstaal. Dit staal is vooral bekend vanwege zijn opvallende roestkleur. De samenstelling van het staal zorgt er nochtans net voor dat het zeer weerbestendig is en dat de corrosie van het staal sterk vertraagt wordt.

Toekomstgericht, op meerdere vlakken

Op het dak van de vestiging zal gras komen en drie huisjes, waarvan er één zal fungeren als kantine voor de werknemers van de supermarkt. De monumentencommissie van de gemeente Brielle is momenteel echter nog niet helemaal te vinden voor het ontwerp van de nieuwe supermarkt.

 

Op de nieuwe locatie zullen 35 parkeerplaatsen voorzien worden, met een oplaadplaats voor elektrische auto's en een biobrandstof-tankstation. Het lijkt er dus op dat Albert Heijn er alles aan doet om hun nieuwe vestiging compleet futureproof te maken.

 

De nieuwe locatie bevindt zich vlakbij een ondergrondse Jumbo, maar uitbater Hans de Vette ziet daar geen problemen in. Zo lang de nieuwe Albert Heijn niet groter wordt dan zijn Jumbo, gelooft hij dat de nabijheid van een andere winkel zelfs voordelig is voor de klanten van beide ketens.   (YVL)

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.