Gaat Jumbo gaat C1000-formule beëindigen?

Gaat Jumbo gaat C1000-formule beëindigen?
Jumbo zou binnen enkele jaren de C1000-formule volledig beëindigen. Alle huidige vestigingen van C1000 zouden dan moeten zijn omgebouwd naar Jumbo of verkocht aan een derde partij. Volgens sommige bronnen wordt deze week zelfs al het verkoopproces van "een groot aantal winkels" afgerond. Bij de bekendmaking van de overname werd nochtans vol overtuiging gemeld dat beide formules naast elkaar zouden blijven bestaan.

Uit een nader onderzoek naar de strategie zou naar voren zijn gekomen dat het meeste voordeel kan worden behaald door alle winkels onder de Jumbo-vlag te brengen. Jumbo zelf wil nog niet reageren op de berichtgeving: "Eind april komen we met mededelingen", zegt woordvoerder Frank Haagsman.

 

Laatste jaren voor C1000

Jumbo zou in vergevorderde gesprekken zijn met een partij over de verkoop van een aantal winkels. Dit zijn vermoedelijk de winkels die door kartelwaakhond NMa zijn aangewezen, maar mogelijk betreft het ook een aantal andere locaties. Op termijn zou door het dalende aantal winkels en de overgang van winkels naar Jumbo ook het aantal distributiecentra worden ingekrompen. Deze week volgen er mogelijk ook al de eerste mededelingen over het personeelsbestand, maar voorlopig zou het maar om een beperkt aantal mensen gaan.

 

Volgens vakblad Distrifood zijn nog niet alle details rond, maar zijn wel de grote lijnen duidelijk. Eind deze week worden vermoedelijk de medewerkers en ondernemers geïnformeerd. Jumbo zou enkele jaren nodig hebben om de volledige operatie af te ronden, dus wordt de C1000-formule de komende jaren nog wel actief ondersteund. Met C1000 zou echter één van de meest succesvolle supermarktformules van Nederland verdwijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top