Gaat Jumbo gaat C1000-formule beëindigen? | RetailDetail

Gaat Jumbo gaat C1000-formule beëindigen?

Gaat Jumbo gaat C1000-formule beëindigen?
Jumbo zou binnen enkele jaren de C1000-formule volledig beëindigen. Alle huidige vestigingen van C1000 zouden dan moeten zijn omgebouwd naar Jumbo of verkocht aan een derde partij. Volgens sommige bronnen wordt deze week zelfs al het verkoopproces van "een groot aantal winkels" afgerond. Bij de bekendmaking van de overname werd nochtans vol overtuiging gemeld dat beide formules naast elkaar zouden blijven bestaan.

Uit een nader onderzoek naar de strategie zou naar voren zijn gekomen dat het meeste voordeel kan worden behaald door alle winkels onder de Jumbo-vlag te brengen. Jumbo zelf wil nog niet reageren op de berichtgeving: "Eind april komen we met mededelingen", zegt woordvoerder Frank Haagsman.

 

Laatste jaren voor C1000

Jumbo zou in vergevorderde gesprekken zijn met een partij over de verkoop van een aantal winkels. Dit zijn vermoedelijk de winkels die door kartelwaakhond NMa zijn aangewezen, maar mogelijk betreft het ook een aantal andere locaties. Op termijn zou door het dalende aantal winkels en de overgang van winkels naar Jumbo ook het aantal distributiecentra worden ingekrompen. Deze week volgen er mogelijk ook al de eerste mededelingen over het personeelsbestand, maar voorlopig zou het maar om een beperkt aantal mensen gaan.

 

Volgens vakblad Distrifood zijn nog niet alle details rond, maar zijn wel de grote lijnen duidelijk. Eind deze week worden vermoedelijk de medewerkers en ondernemers geïnformeerd. Jumbo zou enkele jaren nodig hebben om de volledige operatie af te ronden, dus wordt de C1000-formule de komende jaren nog wel actief ondersteund. Met C1000 zou echter één van de meest succesvolle supermarktformules van Nederland verdwijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.