Gaat Jumbo gaat C1000-formule beëindigen?

Gaat Jumbo gaat C1000-formule beëindigen?
Jumbo zou binnen enkele jaren de C1000-formule volledig beëindigen. Alle huidige vestigingen van C1000 zouden dan moeten zijn omgebouwd naar Jumbo of verkocht aan een derde partij. Volgens sommige bronnen wordt deze week zelfs al het verkoopproces van "een groot aantal winkels" afgerond. Bij de bekendmaking van de overname werd nochtans vol overtuiging gemeld dat beide formules naast elkaar zouden blijven bestaan.

Uit een nader onderzoek naar de strategie zou naar voren zijn gekomen dat het meeste voordeel kan worden behaald door alle winkels onder de Jumbo-vlag te brengen. Jumbo zelf wil nog niet reageren op de berichtgeving: "Eind april komen we met mededelingen", zegt woordvoerder Frank Haagsman.

 

Laatste jaren voor C1000

Jumbo zou in vergevorderde gesprekken zijn met een partij over de verkoop van een aantal winkels. Dit zijn vermoedelijk de winkels die door kartelwaakhond NMa zijn aangewezen, maar mogelijk betreft het ook een aantal andere locaties. Op termijn zou door het dalende aantal winkels en de overgang van winkels naar Jumbo ook het aantal distributiecentra worden ingekrompen. Deze week volgen er mogelijk ook al de eerste mededelingen over het personeelsbestand, maar voorlopig zou het maar om een beperkt aantal mensen gaan.

 

Volgens vakblad Distrifood zijn nog niet alle details rond, maar zijn wel de grote lijnen duidelijk. Eind deze week worden vermoedelijk de medewerkers en ondernemers geïnformeerd. Jumbo zou enkele jaren nodig hebben om de volledige operatie af te ronden, dus wordt de C1000-formule de komende jaren nog wel actief ondersteund. Met C1000 zou echter één van de meest succesvolle supermarktformules van Nederland verdwijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top