Gaat Jumbo gaat C1000-formule beëindigen?

Gaat Jumbo gaat C1000-formule beëindigen?
Jumbo zou binnen enkele jaren de C1000-formule volledig beëindigen. Alle huidige vestigingen van C1000 zouden dan moeten zijn omgebouwd naar Jumbo of verkocht aan een derde partij. Volgens sommige bronnen wordt deze week zelfs al het verkoopproces van "een groot aantal winkels" afgerond. Bij de bekendmaking van de overname werd nochtans vol overtuiging gemeld dat beide formules naast elkaar zouden blijven bestaan.

Uit een nader onderzoek naar de strategie zou naar voren zijn gekomen dat het meeste voordeel kan worden behaald door alle winkels onder de Jumbo-vlag te brengen. Jumbo zelf wil nog niet reageren op de berichtgeving: "Eind april komen we met mededelingen", zegt woordvoerder Frank Haagsman.

 

Laatste jaren voor C1000

Jumbo zou in vergevorderde gesprekken zijn met een partij over de verkoop van een aantal winkels. Dit zijn vermoedelijk de winkels die door kartelwaakhond NMa zijn aangewezen, maar mogelijk betreft het ook een aantal andere locaties. Op termijn zou door het dalende aantal winkels en de overgang van winkels naar Jumbo ook het aantal distributiecentra worden ingekrompen. Deze week volgen er mogelijk ook al de eerste mededelingen over het personeelsbestand, maar voorlopig zou het maar om een beperkt aantal mensen gaan.

 

Volgens vakblad Distrifood zijn nog niet alle details rond, maar zijn wel de grote lijnen duidelijk. Eind deze week worden vermoedelijk de medewerkers en ondernemers geïnformeerd. Jumbo zou enkele jaren nodig hebben om de volledige operatie af te ronden, dus wordt de C1000-formule de komende jaren nog wel actief ondersteund. Met C1000 zou echter één van de meest succesvolle supermarktformules van Nederland verdwijnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top