Geen fusie tussen veilingen BelOrta en Coöperatie Hoogstraten | RetailDetail

Geen fusie tussen veilingen BelOrta en Coöperatie Hoogstraten

Geen fusie tussen veilingen BelOrta en Coöperatie Hoogstraten
Shutterstock

Er komt voorlopig geen fusie tussen de veilingen van BelOrta en Hoogstraten. Een jaar geleden waren daar gesprekken rond opgestart, maar nu maken de twee bedrijven duidelijk dat het plan alvast voorlopig in de koelkast verdwijnt.

 

Aardbeienseizoen

“Een fusie komt er voorlopig niet. Het was wellicht te vroeg voor beide partijen. BelOrta komt zelf ook uit een aantal fusies. We hebben besloten eerst te blijven werken aan heel concrete projecten en daar het beste van te maken. Wie weet leidt dat tot een bodem om een fusie opnieuw te bekijken”, zegt marketingmanager Jan Engelen van de veiling in Hoogstraten aan De Tijd. Het nieuws werd naar buiten gebracht bij het startschot van het nieuwe aardbeienseizoen bij de veiling in Hoogstraten.

 

BelOrta en de Coöperatie Hoogstraten zijn al de twee grootste veilingen in België en samen hadden ze een bedrijf gecreëerd met een omzet van meer dan 600 miljoen euro. Het volledige Verbond van Belgische Tuinbouwveilingen heeft een omzet van iets meer dan 900 miljoen euro. Voor BelOrta zou een volgende fusie alvast niets nieuws onder de zon zijn, want het is al het resultaat van de fusies van Mechelse Veilingen, Brava, Greenpartners, Veiling Borgloon en Veiling Haspengouw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.