Gent Dok Noord toont nieuwste gelaat van AD Delhaize | RetailDetail

Gent Dok Noord toont nieuwste gelaat van AD Delhaize

Gent Dok Noord toont nieuwste gelaat van AD Delhaize

Vandaag opent in het nieuwe winkelcentrum Dok Noord (Gent) de 600ste zelfstandige Delhaize-winkel de deuren. Het is na Sombreffe de tweede AD Delhaize volgens het nieuwste winkelconcept.

Nadruk op winkelcomfort

De nieuwe supermarkt bevindt zich op de site van de vroegere ACEC-fabrieken ten noorden van het stadscentrum, nabij de Gentse haven. Het is een stadsdeel in volle ontwikkeling: meer dan 1500 nieuwe woningen staan hier op de planning, en een nieuwe brug zal de stad met het havengebied verbinden. De zaak wordt uitgebaat door de ervaren Dominique De Loof en haar zoon Louis De Bel.

 

De winkel van 1580 m² oogt bijzonder ruim en comfortabel. Het concept volgt de lijnen die al in 2014 werden uitgetekend in de supermarkten van Wezembeek-Oppem en Eigenbrakel. Dat betekent een sterke nadruk op vers, transparantie, communicatie en winkelcomfort. De gangpaden zijn opvallend ruim, de versafdelingen spelen de hoofdrol.

 

Het aanbod speelt in op de verwachtingen van het lokale cliënteel, vertelt Kris Volckaert, bij Delhaize verantwoordelijk voor franchisevestigingen: “We treffen hier een divers en trendy publiek. Daarom besteden we veel aandacht aan de wereldkeuken en aan het biologische assortiment.” Ook lokale producten krijgen een ereplaats: Gentse mosterd, cuberdons, gebak van Bloch…  Er is ook een eigen slagerij met open atelier, voor charcuterie en traiteurproducten is er een bedieningstoog. Opvallend is de sterke communicatie rond foodpairing, zowel op de wijn- als op de bierafdeling. Ook blijft Delhaize volop inspelen op de gin-tonic rage. 

 

Unieke samenwerking

AD Delhaize Dok Noord is de 600ste zelfstandige Delhaizewinkel in België en Luxemburg. In 1880 opende de eerste zelfstandige Delhaizewinkel, in Tintigny, in de provincie Luxemburg. Vandaag vertegenwoordigen de zelfstandige ondernemers van Shop&Go, Proxy Delhaize en AD Delhaize meer dan 50% van de omzet van de foodretailer. 

 

“Ik ben ervan overtuigd dat de unieke samenwerking tussen Delhaize en zijn zelfstandige uitbaters in de toekomst even succesvol zal zijn en ik wil dan ook de uitbaters van al onze 600 winkels van harte bedanken voor hun trouw en bijdrage aan het succes van Delhaize”, zegt een trotse CEO van Delhaize België, Denis Knoops.

 

 Winkels  België  Luxemburg  Totaal
 AD Delhaize  215  4   219
 Proxy Delhaize  226  15  241
 Shop & Go  120  20  140
 Totaal  561  39  600

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.