Gent Dok Noord toont nieuwste gelaat van AD Delhaize | RetailDetail

Gent Dok Noord toont nieuwste gelaat van AD Delhaize

Gent Dok Noord toont nieuwste gelaat van AD Delhaize

Vandaag opent in het nieuwe winkelcentrum Dok Noord (Gent) de 600ste zelfstandige Delhaize-winkel de deuren. Het is na Sombreffe de tweede AD Delhaize volgens het nieuwste winkelconcept.

Nadruk op winkelcomfort

De nieuwe supermarkt bevindt zich op de site van de vroegere ACEC-fabrieken ten noorden van het stadscentrum, nabij de Gentse haven. Het is een stadsdeel in volle ontwikkeling: meer dan 1500 nieuwe woningen staan hier op de planning, en een nieuwe brug zal de stad met het havengebied verbinden. De zaak wordt uitgebaat door de ervaren Dominique De Loof en haar zoon Louis De Bel.

 

De winkel van 1580 m² oogt bijzonder ruim en comfortabel. Het concept volgt de lijnen die al in 2014 werden uitgetekend in de supermarkten van Wezembeek-Oppem en Eigenbrakel. Dat betekent een sterke nadruk op vers, transparantie, communicatie en winkelcomfort. De gangpaden zijn opvallend ruim, de versafdelingen spelen de hoofdrol.

 

Het aanbod speelt in op de verwachtingen van het lokale cliënteel, vertelt Kris Volckaert, bij Delhaize verantwoordelijk voor franchisevestigingen: “We treffen hier een divers en trendy publiek. Daarom besteden we veel aandacht aan de wereldkeuken en aan het biologische assortiment.” Ook lokale producten krijgen een ereplaats: Gentse mosterd, cuberdons, gebak van Bloch…  Er is ook een eigen slagerij met open atelier, voor charcuterie en traiteurproducten is er een bedieningstoog. Opvallend is de sterke communicatie rond foodpairing, zowel op de wijn- als op de bierafdeling. Ook blijft Delhaize volop inspelen op de gin-tonic rage. 

 

Unieke samenwerking

AD Delhaize Dok Noord is de 600ste zelfstandige Delhaizewinkel in België en Luxemburg. In 1880 opende de eerste zelfstandige Delhaizewinkel, in Tintigny, in de provincie Luxemburg. Vandaag vertegenwoordigen de zelfstandige ondernemers van Shop&Go, Proxy Delhaize en AD Delhaize meer dan 50% van de omzet van de foodretailer. 

 

“Ik ben ervan overtuigd dat de unieke samenwerking tussen Delhaize en zijn zelfstandige uitbaters in de toekomst even succesvol zal zijn en ik wil dan ook de uitbaters van al onze 600 winkels van harte bedanken voor hun trouw en bijdrage aan het succes van Delhaize”, zegt een trotse CEO van Delhaize België, Denis Knoops.

 

 Winkels  België  Luxemburg  Totaal
 AD Delhaize  215  4   219
 Proxy Delhaize  226  15  241
 Shop & Go  120  20  140
 Totaal  561  39  600

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.