Gent heeft CRU in stadskledij | RetailDetail

Gent heeft CRU in stadskledij

Gent heeft CRU in stadskledij

Aan de Kouter in hartje Gent is de derde vestiging van CRU geopend. De versmarkt van Colruyt Group richt zich op het ritme van de stad met een grotere oppervlakte, aangepaste openingsuren en een ruimer aanbod ‘on the go’.

Meeneemsalades en boterhammen

Het is de eerste stadslocatie voor CRU en dat leidt tot enkele kleine aanpassingen aan het concept. Zo werden de openingsuren afgestemd op die van de omliggende winkels: van 10u tot 18u30, alle dagen, ook op feestdagen. In eethuis Cuit kun je zelfs al vanaf 8u terecht voor het ontbijt. 

 

Hoewel de winkel met zijn 850 m² verkoopoppervlakte zo groot is als de vestigingen van Overijse en Wijnegem samen, is het assortiment niet groter: klanten hebben wel meer overzicht en ruimte om comfortabel te winkelen. Enkele categorieën zijn wel wat sterker ontwikkeld om in te spelen op de noden van het stadspubliek: meeneemsalades, voorverpakte boterhammen, yoghurts met huisgemaakte granola, verse sappen…

 

Lokale accenten

Verder blijven de krachtlijnen van het CRU-concept behouden: ‘de eenvoudige dingen buitengewoon goed doen’ met ter plaatse afgebakken desembrood dat 48 uur rijst, of varkensvlees van eigen kweek. Grote rijpingskasten voor rundvlees zijn een blikvanger. Opvallend is de communicatie met een knipoog, op krijtborden. Hoewel een lokaal assortiment geen doel op zich is voor CRU, is er uiteraard aandacht voor specialiteiten zoals de echte Gentse kop en waterzooi. 

 

Op korte termijn heeft CRU geen verdere openingen op het programma staan, zegt divisiemanager Jo Spiegeleer. Eerst wil de retailer leren uit de eerste drie locaties. Toch zou hij in de periode 2017-2018 graag twee tot drie bijkomende vestigingen openen: “Mijn eerste voorkeur gaat daarbij naar Vlaams-Brabant aan de westelijke kant van de ring.” 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.