Gent heeft CRU in stadskledij | RetailDetail

Gent heeft CRU in stadskledij

Gent heeft CRU in stadskledij

Aan de Kouter in hartje Gent is de derde vestiging van CRU geopend. De versmarkt van Colruyt Group richt zich op het ritme van de stad met een grotere oppervlakte, aangepaste openingsuren en een ruimer aanbod ‘on the go’.

Meeneemsalades en boterhammen

Het is de eerste stadslocatie voor CRU en dat leidt tot enkele kleine aanpassingen aan het concept. Zo werden de openingsuren afgestemd op die van de omliggende winkels: van 10u tot 18u30, alle dagen, ook op feestdagen. In eethuis Cuit kun je zelfs al vanaf 8u terecht voor het ontbijt. 

 

Hoewel de winkel met zijn 850 m² verkoopoppervlakte zo groot is als de vestigingen van Overijse en Wijnegem samen, is het assortiment niet groter: klanten hebben wel meer overzicht en ruimte om comfortabel te winkelen. Enkele categorieën zijn wel wat sterker ontwikkeld om in te spelen op de noden van het stadspubliek: meeneemsalades, voorverpakte boterhammen, yoghurts met huisgemaakte granola, verse sappen…

 

Lokale accenten

Verder blijven de krachtlijnen van het CRU-concept behouden: ‘de eenvoudige dingen buitengewoon goed doen’ met ter plaatse afgebakken desembrood dat 48 uur rijst, of varkensvlees van eigen kweek. Grote rijpingskasten voor rundvlees zijn een blikvanger. Opvallend is de communicatie met een knipoog, op krijtborden. Hoewel een lokaal assortiment geen doel op zich is voor CRU, is er uiteraard aandacht voor specialiteiten zoals de echte Gentse kop en waterzooi. 

 

Op korte termijn heeft CRU geen verdere openingen op het programma staan, zegt divisiemanager Jo Spiegeleer. Eerst wil de retailer leren uit de eerste drie locaties. Toch zou hij in de periode 2017-2018 graag twee tot drie bijkomende vestigingen openen: “Mijn eerste voorkeur gaat daarbij naar Vlaams-Brabant aan de westelijke kant van de ring.” 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.