Gezondere opties stuwen resultaten PepsiCo

Gezondere opties stuwen resultaten PepsiCo

Gezondere opties stuwen resultaten PepsiCo

De Amerikaanse voedingsproducent PepsiCo heeft in zijn derde kwartaal betere resultaten neergezet dan verwacht. Dat heeft het te danken aan de sterke groei van gezondere dranken en snacks in de Verenigde Staten.

45 procent omzet uit gezondere voeding

De totale omzet daalde dan wel met 1,9% naar 16,03 miljard dollar (14,3 miljard euro), maar toch bleef die boven wat werd verwacht door de analisten. De nettowinst steeg dan weer van 533 miljoen dollar naar 1,99 miljard dollar (1,8 miljard euro).

 

PepsiCo wijst er op dat ondertussen 45% van de omzet komt uit de verkoop van producten met minder calorieën, zout of verzadigde vetten. Daarnaast was er sprake van groei in Rusland, China en India, terwijl de resultaten in West-Europa stabiel bleven. De Verenigde Staten zijn wel nog steeds goed voor 60% van de omzet van de groep.

 

PepsiCo is het bekendst als het bedrijf achter de Pepsi-frisdranken, maar het heeft ook merken als Lays, Cheetos, Aquafina en Gatorade in zijn portefeuille.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.