Gezondere opties stuwen resultaten PepsiCo

Gezondere opties stuwen resultaten PepsiCo

Gezondere opties stuwen resultaten PepsiCo

De Amerikaanse voedingsproducent PepsiCo heeft in zijn derde kwartaal betere resultaten neergezet dan verwacht. Dat heeft het te danken aan de sterke groei van gezondere dranken en snacks in de Verenigde Staten.

45 procent omzet uit gezondere voeding

De totale omzet daalde dan wel met 1,9% naar 16,03 miljard dollar (14,3 miljard euro), maar toch bleef die boven wat werd verwacht door de analisten. De nettowinst steeg dan weer van 533 miljoen dollar naar 1,99 miljard dollar (1,8 miljard euro).

 

PepsiCo wijst er op dat ondertussen 45% van de omzet komt uit de verkoop van producten met minder calorieën, zout of verzadigde vetten. Daarnaast was er sprake van groei in Rusland, China en India, terwijl de resultaten in West-Europa stabiel bleven. De Verenigde Staten zijn wel nog steeds goed voor 60% van de omzet van de groep.

 

PepsiCo is het bekendst als het bedrijf achter de Pepsi-frisdranken, maar het heeft ook merken als Lays, Cheetos, Aquafina en Gatorade in zijn portefeuille.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.