Delhaize verkoopt tot 40 procent meer glutenvrije producten | RetailDetail

Glutenvrije producten boomen bij Delhaize

Glutenvrije producten boomen bij Delhaize
Foto: Delhaize

De vraag naar glutenvrije producten neemt explosief toe, ziet supermarktketen Delhaize. Het voorbije jaar zag de retailer bij sommige producten (vooral diepvries) een verkoopstijging tot 40%, en breidt het aanbod dan ook verder uit.

 

Filosofie “Mee met ’t leven”

Delhaize introduceert naar aanleiding van de internationale week van de glutenintolerantie (oftewel "coeliakie") nieuwe glutenvrije producten. Er komen onder andere hamburgerbroodjes, ciabatta’s, baguettes en kokoskoekjes van Little Pleasures bij in het assortiment.

 

In het kader van de filosofie “Mee met ’t leven”, biedt Delhaize in haar supermarkten tussen de 60 en 90 producten zonder gluten aan, afhankelijk van de grootte van de winkel. Daarmee wil de keten tegemoetkomen aan de behoeften van mensen die glutenintolerant zijn of gevoelig zijn voor gluten.

 

In België is naar schatting 1 à 2% van de bevolking glutenintolerant, ongeveer even veel als het Europese gemiddelde. De intolerantie kan zich op elke leeftijd manifesteren: één persoon op vijf die de diagnose coeliakie krijgt, is ouder dan 60. De enige manier om de symptomen van de intolerantie tot nu toe tegen te gaan, is de consumptie van alle voedingswaren met het gluteneiwit weren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.