Delhaize verkoopt tot 40 procent meer glutenvrije producten | RetailDetail

Glutenvrije producten boomen bij Delhaize

Glutenvrije producten boomen bij Delhaize
Foto: Delhaize

De vraag naar glutenvrije producten neemt explosief toe, ziet supermarktketen Delhaize. Het voorbije jaar zag de retailer bij sommige producten (vooral diepvries) een verkoopstijging tot 40%, en breidt het aanbod dan ook verder uit.

 

Filosofie “Mee met ’t leven”

Delhaize introduceert naar aanleiding van de internationale week van de glutenintolerantie (oftewel "coeliakie") nieuwe glutenvrije producten. Er komen onder andere hamburgerbroodjes, ciabatta’s, baguettes en kokoskoekjes van Little Pleasures bij in het assortiment.

 

In het kader van de filosofie “Mee met ’t leven”, biedt Delhaize in haar supermarkten tussen de 60 en 90 producten zonder gluten aan, afhankelijk van de grootte van de winkel. Daarmee wil de keten tegemoetkomen aan de behoeften van mensen die glutenintolerant zijn of gevoelig zijn voor gluten.

 

In België is naar schatting 1 à 2% van de bevolking glutenintolerant, ongeveer even veel als het Europese gemiddelde. De intolerantie kan zich op elke leeftijd manifesteren: één persoon op vijf die de diagnose coeliakie krijgt, is ouder dan 60. De enige manier om de symptomen van de intolerantie tot nu toe tegen te gaan, is de consumptie van alle voedingswaren met het gluteneiwit weren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.