Green Protein Alliance wil meer plantaardig op het menu | RetailDetail

Green Protein Alliance wil meer plantaardig op het menu

Green Protein Alliance wil meer plantaardig op het menu
GreenProteineAlliance.jpg

Retailers en fabrikanten gaan zich in de Green Protein Alliance inzetten voor een menu met meer plantaardige eiwitten zoals peulvruchten, algen en noten. Bij de deelnemers zijn grote namen als Albert Heijn, Bonduelle en Hak.

Plantaardig biedt nieuwe marktkansen

De Green Protein Alliance wil de consumptie van plantaardige eiwitten een flinke impuls geven. "Plantaardige eiwitten zijn beter voor mens en milieu en bieden nieuwe marktkansen", zegt de alliantie: "De markt met producten met plantaardige eiwitten van bijvoorbeeld peulvruchten, paddenstoelen, algen en noten is volop in beweging."

 

Consumenten moeten straks gemakkelijker kiezen voor producten met plantaardige eiwitten dankzij een heldere boodschap over hun voordelen, vindt de alliantie, die streeft naar een markt waarin kiezen voor plantaardig vanzelf spreekt. De organisatie gaat in de komende maanden werken aan een gezamenlijke aanpak.

 

De alliantie kwam tot stand op initiatief van Duurzaam Door (RVO.nl), NewForesight en Het Planeet in samenwerking met het Platform Voedseltransitie. De organisaties worden ondersteund door het Ministerie van Economische Zaken en hebben als kennispartners het Voedingscentrum en Milieu Centraal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Prijsconflict tussen Nestlé en Colruyt, Edeka en Intermarché bijna voorbij?

17/04/2018

Colruyt, Edeka en Intermarché komen dichter bij een akkoord in hun prijsconflict met Nestlé: de Zwitserse foodproducent doet toegevingen in een nieuw voorstel. Ondertussen beginnen de voorraden bij de retailers op te geraken.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.