The Greenery wil aan consument verkopen | RetailDetail

The Greenery wil aan consument verkopen

The Greenery wil aan consument verkopen

Groente- en fruitveiling The Greenery wil in de toekomst ook rechtstreeks aan de consument verkopen en denkt daarbij aan groente- en fruitpakketten. Het bedrijf stelt wel dat het nog niet zeker is dat de plannen doorgaan.

Logistiek door Hollander-Barendrecht

"Wij zien ook de veranderingen in de markt en zijn daarom nieuwe mogelijkheden aan het onderzoeken", zegt woordvoerder Harm-Jan Eikelenboom aan Distrifood. "Het is echter nog te vroeg om te zeggen of we ook daadwerkelijk pakketten gaan lanceren, maar wat niet is kan nog komen."

 

Als The Greenery besluit om de pakketten te verkopen, dan zal het daarvoor beroep doen op logistieker Hollander-Barendrecht. Dat is niet alleen een dochteronderneming van The Greenery, maar het bedrijf heeft ook heel wat ervaring opgedaan met Superdirect.com. Die online supermarkt, die in juni van vorig jaar failliet werd verklaard, werkte al van bij de start samen met The Greenery.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.