The Greenery wil aan consument verkopen | RetailDetail

The Greenery wil aan consument verkopen

The Greenery wil aan consument verkopen

Groente- en fruitveiling The Greenery wil in de toekomst ook rechtstreeks aan de consument verkopen en denkt daarbij aan groente- en fruitpakketten. Het bedrijf stelt wel dat het nog niet zeker is dat de plannen doorgaan.

Logistiek door Hollander-Barendrecht

"Wij zien ook de veranderingen in de markt en zijn daarom nieuwe mogelijkheden aan het onderzoeken", zegt woordvoerder Harm-Jan Eikelenboom aan Distrifood. "Het is echter nog te vroeg om te zeggen of we ook daadwerkelijk pakketten gaan lanceren, maar wat niet is kan nog komen."

 

Als The Greenery besluit om de pakketten te verkopen, dan zal het daarvoor beroep doen op logistieker Hollander-Barendrecht. Dat is niet alleen een dochteronderneming van The Greenery, maar het bedrijf heeft ook heel wat ervaring opgedaan met Superdirect.com. Die online supermarkt, die in juni van vorig jaar failliet werd verklaard, werkte al van bij de start samen met The Greenery.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.