Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour | RetailDetail

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour

Greenyard verzekert verslogistiek voor zelfstandige winkels Carrefour
Foto RetailDetail

Een exclusieve samenwerking tussen Carrefour Belgium en versleverancier Greenyard moet het aanbod verse producten in de kleinere verkooppunten naar een hoger niveau tillen.

 

Expertise in vers

Sinds dinsdag worden alle Carrefour Express-buurtwinkels en de kleinere Easy- en Market-supermarkten voor het complete versassortiment beleverd vanuit een gloednieuw distributiecentrum dat Greenyard exclusief voor Carrefour bouwde in Sint-Katelijne-Waver. “Een super-strategisch project dat we na jaren voorbereiding nu in de markt zetten”, verklaart secretaris-generaal Geoffroy Gersdorff van Carrefour Belgium. “In samenwerking met Greenyard starten we bovendien een category managementproject voor groenten en fruit.”

 

First in Fresh’, zo heet het ambitieuze versproject van de twee partners. Hoewel Greenyard in de eerste plaats een leverancier is van groenten en fruit, werd het bedrijf door Carrefour aangezocht omwille van zijn expertise in verslogistiek. Vanuit het nieuwe verdeelcentrum zullen dus ook brood, charcuterie, kaas, vis, koelvers fruitsap, maaltijden of sushi naar de zelfstandige winkels vertrekken. De instroom is gestart, tegen de maand mei moet het volledige aanbod beschikbaar zijn.

 

Het grote voordeel voor de franchisewinkels is dat ze bestellingen zullen kunnen plaatsen per stuk in plaats van per colli, en dat ze vijf dagen per week beleverd kunnen worden. Daardoor kan het versaanbod in de winkels uitbreiden en zullen de kwaliteit en de versheid toenemen. Alle winkeliers hebben een iPad gekregen om de bestellingen makkelijk te plaatsen: zo wordt het werk op de winkelvloer vereenvoudigd.

 

Transformatieplan

Carrefour stelde het project voor tijdens zijn voorjaarsbeurs die dinsdag en woensdag plaatsvond in de Leuvense Brabanthallen. Van de gelegenheid maakte de retailer gebruik om alle bezoekers in te lichten over de verschillende aspecten van het Transformatieplan, dat immers meer inhoudt dan enkel een sociaal plan.

 

Niet minder dan 59 concrete projecten staan op stapel: daaronder verschillende digitaliseringstrajecten, een versterking van het aanbod huismerken, bio en Kwaliteitsketen Carrefour, projecten om de efficiëntie in de organisatie te verhogen, investeringen in opleiding, en een veralgemening van de smartphone of tablet als werkinstrument. “De retailwereld evolueert zo snel, dat stilstaan onaanvaardbaar is. Iedereen werkt als gek om dit te realiseren”, verzekert Gersdorff.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.