Groentespecialist Van Oers United wordt onderdeel Priméale | RetailDetail

Groentespecialist Van Oers United wordt onderdeel Priméale

Groentespecialist Van Oers United wordt onderdeel Priméale

Van Oers United in Ridderkerk wordt onderdeel van Priméale, de groentendivisie van Agrial. Deze Franse coöperatieve onderneming is met het merk Florette Europees marktleider in verse groenten en salades voor retail en foodservice.

Assortiment uitgebreid

Van Oers wordt met de overname eveneens een Europese marktleider op het gebied van verse groenten. Deze transactie is onder voorbehoud van goedkeuring van de mededingingsautoriteiten in beide landen.

 

Agrial kan met de overname de internationale positie versterken in Nederland, Scandinavië, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het assortiment wordt tevens uitgebreid met peulvruchten, spruiten, bosuien, radijs en suikermaïs en verder wordt de beschikbaarheid van producten jaarrond gegarandeerd, dankzij productie- en verwerkingslocaties in Nederland, Marokko en Senegal.

 

Florette groenten en salades

Agrial is de vijfde grootste coöperatieve onderneming in de agrarische en voedselverwerkende industrie in Frankrijk. De omzet bedroeg vorig jaar 4,2 miljard euro. De groentendivisie van Agrial is Europees marktleider in retail en foodservice voor verse groenten, met het merk Florette voor kant-en-klare groenten en salades en merknaam Priméale voor onbewerkte groenten.

 

Priméale produceert, verpakt en verhandelt verse groenten. De voorraden zijn afkomstig van 10 productiegebieden en 25 verwerkingslocaties in Frankrijk, Spanje en Portugal. Priméale verkoopt producten aan grote retailers en horeca en behaalde een jaaromzet van 350 miljoen euro in 2014.

 

Van Oers United is een vollegrond- en vruchtgroentespecialist met een wereldwijd netwerk aan leveranciers, waaronder eigen productielocaties in Nederland, Marokko en Senegal. Het bedrijf verkoopt aan grote retailers, groothandels en foodservice-bedrijven in ruim 15 Europese landen. De jaaromzet was vorig jaar 245 miljoen euro in 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.