Groentespecialist Van Oers United wordt onderdeel Priméale | RetailDetail

Groentespecialist Van Oers United wordt onderdeel Priméale

Groentespecialist Van Oers United wordt onderdeel Priméale

Van Oers United in Ridderkerk wordt onderdeel van Priméale, de groentendivisie van Agrial. Deze Franse coöperatieve onderneming is met het merk Florette Europees marktleider in verse groenten en salades voor retail en foodservice.

Assortiment uitgebreid

Van Oers wordt met de overname eveneens een Europese marktleider op het gebied van verse groenten. Deze transactie is onder voorbehoud van goedkeuring van de mededingingsautoriteiten in beide landen.

 

Agrial kan met de overname de internationale positie versterken in Nederland, Scandinavië, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het assortiment wordt tevens uitgebreid met peulvruchten, spruiten, bosuien, radijs en suikermaïs en verder wordt de beschikbaarheid van producten jaarrond gegarandeerd, dankzij productie- en verwerkingslocaties in Nederland, Marokko en Senegal.

 

Florette groenten en salades

Agrial is de vijfde grootste coöperatieve onderneming in de agrarische en voedselverwerkende industrie in Frankrijk. De omzet bedroeg vorig jaar 4,2 miljard euro. De groentendivisie van Agrial is Europees marktleider in retail en foodservice voor verse groenten, met het merk Florette voor kant-en-klare groenten en salades en merknaam Priméale voor onbewerkte groenten.

 

Priméale produceert, verpakt en verhandelt verse groenten. De voorraden zijn afkomstig van 10 productiegebieden en 25 verwerkingslocaties in Frankrijk, Spanje en Portugal. Priméale verkoopt producten aan grote retailers en horeca en behaalde een jaaromzet van 350 miljoen euro in 2014.

 

Van Oers United is een vollegrond- en vruchtgroentespecialist met een wereldwijd netwerk aan leveranciers, waaronder eigen productielocaties in Nederland, Marokko en Senegal. Het bedrijf verkoopt aan grote retailers, groothandels en foodservice-bedrijven in ruim 15 Europese landen. De jaaromzet was vorig jaar 245 miljoen euro in 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.