Grolsch gaat verbruik door zwangere vrouwen, jeugd en chauffeurs afraden | RetailDetail

Grolsch gaat verbruik door zwangere vrouwen, jeugd en chauffeurs afraden

Grolsch gaat verbruik door zwangere vrouwen, jeugd en chauffeurs afraden

Grolsch gaat vanaf 1 januari 2014 waarschuwingslabels op zijn verpakkingen plakken. Zo zullen zwangere vrouwen en chauffeurs gewaarschuwd worden tegen het gebruik van alcohol, maar zal er ook een logo komen dat waarschuwt voor drankgebruik door minderjarigen.

"Eerste Nederlandse bierbrouwer"

Grolsch clauimt de eerste Nederlandse bierbrouwer te zijn die dergelijke logo's op zijn verpakkingen zal plaatsen. Naast de logo's, die er uit zien als verbodsborden, zal ook een verwijzing aanwezig zijn naar de website van Talking Alcohol voor meer informatie over de effecten van alcohol op het lichaam. Grolsch wil zo het bewustwordingsproces rond verantwoord alcoholgebruik een duwtje in de rug geven.

 

De waarschuwingen op de etiketten vallen samen met de nieuwe wet, die de leeftijdsgrens voor alcoholconsumptie optrekt van 16 jaar naar 18 jaar. Grolsch grijpt die wijziging nu aan om meer op de gevaren van alcohol te wijzen. De logo's komen ook op verpakkingen van andere biermerken van SABMiller Europe, het moederbedrijf van Grolsch. Dat deed onlangs enkele toezeggingen op dat vlak aan het European Alcohol and Health Forum.

 

"We willen graag dat onze consumenten op verantwoorde wijze genieten van onze bieren. We zetten ons daarom actief in om verantwoord alcoholgebruik te stimuleren en alcoholmisbruik tegen te gaan. Met deze educatieve logo's willen we laten zien dat we daadwerkelijk onze verantwoordelijkheid nemen. Geen woorden, maar daden", zegt algemeen directeur Tom Verhaegen.

 

"We willen consumenten eraan herinneren dat ons bier niet bedoeld is voor minderjarigen, voor zwangere vrouwen en voor actieve deelname in het verkeer. Verantwoord alcoholgebruik heeft alles te maken met een bewustwordingsproces, daar blijven we ons voor inzetten", besluit de Grolsch-topman.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.