Grolsch komt met merk voor jongvolwassenen | RetailDetail

Grolsch komt met merk voor jongvolwassenen

Grolsch komt met merk voor jongvolwassenen

Brouwer Grolsch zet deze week het nieuwe biermerk Kornuit in de markt. Dat moet de consumptie van bier onder jongvolwassenen een nieuwe impuls geven.

Jongeren weer aan het bier krijgen

In Nederland kiezen vele jongere consumenten voor alternatieven voor bier, zoals zoete mixen of sterke drank. Met de Kornuit moet juist deze doelgroep weer worden aangesproken. Volgens Gisela Ruhe, marketingdirecteur bij Grolsch, gaat het om een bier voor de "energieke, stoere en gepassioneerde twintigplusser die graag op stap gaat met zijn vrienden en van zijn vrijheid geniet."

 

De dalende bierconsumptie onder jongeren wordt door brouwers gezien als een groot probleem. Concurrent Heineken lanceerde met deze doelgroep in gedachten al een Radler, een mixdrank van citroenlimonade en bier die vooral in Duitsland al vele jaren populair is en deze zomer ook Nederland en België wist te veroveren. Kornuit moet echter een bier worden dat het hele jaar door gedronken kan worden en is wel een pilsner en geen mixdrank.

 

Grolsch maakt deel uit van de internationale biergigant SABMiller. Grolsch Kornuit heet frisser van smaak te zijn dan de traditionele Grolsch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.