Grolsch komt met merk voor jongvolwassenen | RetailDetail

Grolsch komt met merk voor jongvolwassenen

Grolsch komt met merk voor jongvolwassenen

Brouwer Grolsch zet deze week het nieuwe biermerk Kornuit in de markt. Dat moet de consumptie van bier onder jongvolwassenen een nieuwe impuls geven.

Jongeren weer aan het bier krijgen

In Nederland kiezen vele jongere consumenten voor alternatieven voor bier, zoals zoete mixen of sterke drank. Met de Kornuit moet juist deze doelgroep weer worden aangesproken. Volgens Gisela Ruhe, marketingdirecteur bij Grolsch, gaat het om een bier voor de "energieke, stoere en gepassioneerde twintigplusser die graag op stap gaat met zijn vrienden en van zijn vrijheid geniet."

 

De dalende bierconsumptie onder jongeren wordt door brouwers gezien als een groot probleem. Concurrent Heineken lanceerde met deze doelgroep in gedachten al een Radler, een mixdrank van citroenlimonade en bier die vooral in Duitsland al vele jaren populair is en deze zomer ook Nederland en België wist te veroveren. Kornuit moet echter een bier worden dat het hele jaar door gedronken kan worden en is wel een pilsner en geen mixdrank.

 

Grolsch maakt deel uit van de internationale biergigant SABMiller. Grolsch Kornuit heet frisser van smaak te zijn dan de traditionele Grolsch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.