Grolsch komt met merk voor jongvolwassenen

Grolsch komt met merk voor jongvolwassenen

Brouwer Grolsch zet deze week het nieuwe biermerk Kornuit in de markt. Dat moet de consumptie van bier onder jongvolwassenen een nieuwe impuls geven.

Jongeren weer aan het bier krijgen

In Nederland kiezen vele jongere consumenten voor alternatieven voor bier, zoals zoete mixen of sterke drank. Met de Kornuit moet juist deze doelgroep weer worden aangesproken. Volgens Gisela Ruhe, marketingdirecteur bij Grolsch, gaat het om een bier voor de "energieke, stoere en gepassioneerde twintigplusser die graag op stap gaat met zijn vrienden en van zijn vrijheid geniet."

 

De dalende bierconsumptie onder jongeren wordt door brouwers gezien als een groot probleem. Concurrent Heineken lanceerde met deze doelgroep in gedachten al een Radler, een mixdrank van citroenlimonade en bier die vooral in Duitsland al vele jaren populair is en deze zomer ook Nederland en België wist te veroveren. Kornuit moet echter een bier worden dat het hele jaar door gedronken kan worden en is wel een pilsner en geen mixdrank.

 

Grolsch maakt deel uit van de internationale biergigant SABMiller. Grolsch Kornuit heet frisser van smaak te zijn dan de traditionele Grolsch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top