Grolsch komt met merk voor jongvolwassenen

Grolsch komt met merk voor jongvolwassenen

Brouwer Grolsch zet deze week het nieuwe biermerk Kornuit in de markt. Dat moet de consumptie van bier onder jongvolwassenen een nieuwe impuls geven.

Jongeren weer aan het bier krijgen

In Nederland kiezen vele jongere consumenten voor alternatieven voor bier, zoals zoete mixen of sterke drank. Met de Kornuit moet juist deze doelgroep weer worden aangesproken. Volgens Gisela Ruhe, marketingdirecteur bij Grolsch, gaat het om een bier voor de "energieke, stoere en gepassioneerde twintigplusser die graag op stap gaat met zijn vrienden en van zijn vrijheid geniet."

 

De dalende bierconsumptie onder jongeren wordt door brouwers gezien als een groot probleem. Concurrent Heineken lanceerde met deze doelgroep in gedachten al een Radler, een mixdrank van citroenlimonade en bier die vooral in Duitsland al vele jaren populair is en deze zomer ook Nederland en België wist te veroveren. Kornuit moet echter een bier worden dat het hele jaar door gedronken kan worden en is wel een pilsner en geen mixdrank.

 

Grolsch maakt deel uit van de internationale biergigant SABMiller. Grolsch Kornuit heet frisser van smaak te zijn dan de traditionele Grolsch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top