Grote herpositionering voor Contrex | RetailDetail

Grote herpositionering voor Contrex

Grote herpositionering voor Contrex
Foto Contrex

Het bekende mineraalwatermerk Contrex lanceert een opmerkelijke herpositioneringscampagne. De focus op de slanke lijn behoort nu tot het verleden, voortaan zet het merk in op de gezonde levensstijl van de actieve vrouw.

“Volg je lichaam”

Uit recent marktonderzoek van het merk blijkt dat vrouwen een gezonde en evenwichtige levensstijl, en niet de ideale lijn of maat, het belangrijkste vinden om elke dag vol zelfvertrouwen door het leven te gaan. De nieuwe positionering van Contrex focust daarom niet langer op het slanke silhouet van de vrouw, maar op de prestaties die ze met haar lichaam levert. In de herpositioneringscampagne #nietshoudtonstegen met de nieuwe slogan ‘Contrex, volg je lichaam’ staan het drukke dagelijkse leven van elke vrouw centraal. 

 

“De herpositionering van Contrex legt de nadruk op het potentieel van de vrouw om haar dromen te realiseren en zichzelf te overtreffen. Tegelijk benadrukt Contrex dat vrouwen goed naar hun lichaam moeten luisteren en er zorg voor dragen. Het mineraalrijke water, boordevol calcium en magnesium, is een ideale bron van energie en kracht voor de actieve vrouw. Dit wordt voortaan de pijler van onze communicatie en de basis voor het merk dat meer dan ooit de partner is van elke vrouw”, aldus merkmanager Lore Pieters.

 

Op 10 april start een 360° print- en online-communicatiecampagne, met tv-spots en activaties in de supermarkten. Het interactieve communicatieplatform www.contrex.be inspireert met onder andere portretten van actieve vrouwen, tips en veel informatie over een gezonde levensstijl en het belang van mineralen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.