Grote herpositionering voor Contrex | RetailDetail

Grote herpositionering voor Contrex

Grote herpositionering voor Contrex
Foto Contrex

Het bekende mineraalwatermerk Contrex lanceert een opmerkelijke herpositioneringscampagne. De focus op de slanke lijn behoort nu tot het verleden, voortaan zet het merk in op de gezonde levensstijl van de actieve vrouw.

“Volg je lichaam”

Uit recent marktonderzoek van het merk blijkt dat vrouwen een gezonde en evenwichtige levensstijl, en niet de ideale lijn of maat, het belangrijkste vinden om elke dag vol zelfvertrouwen door het leven te gaan. De nieuwe positionering van Contrex focust daarom niet langer op het slanke silhouet van de vrouw, maar op de prestaties die ze met haar lichaam levert. In de herpositioneringscampagne #nietshoudtonstegen met de nieuwe slogan ‘Contrex, volg je lichaam’ staan het drukke dagelijkse leven van elke vrouw centraal. 

 

“De herpositionering van Contrex legt de nadruk op het potentieel van de vrouw om haar dromen te realiseren en zichzelf te overtreffen. Tegelijk benadrukt Contrex dat vrouwen goed naar hun lichaam moeten luisteren en er zorg voor dragen. Het mineraalrijke water, boordevol calcium en magnesium, is een ideale bron van energie en kracht voor de actieve vrouw. Dit wordt voortaan de pijler van onze communicatie en de basis voor het merk dat meer dan ooit de partner is van elke vrouw”, aldus merkmanager Lore Pieters.

 

Op 10 april start een 360° print- en online-communicatiecampagne, met tv-spots en activaties in de supermarkten. Het interactieve communicatieplatform www.contrex.be inspireert met onder andere portretten van actieve vrouwen, tips en veel informatie over een gezonde levensstijl en het belang van mineralen.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.