Grote Kerk Hoorn krijgt versmarkt en shop-in-shops | RetailDetail

Grote Kerk Hoorn krijgt versmarkt en shop-in-shops

Grote Kerk Hoorn krijgt versmarkt en shop-in-shops

In de Grote Kerk in Hoorn opent vrijdag een versmarkt met op de bovenverdieping nog 15 shop-in-shops, die in het teken staan van beleving op het gebied van fashion, sport, kinderen, health en media. De twee concepten starten op een locatie van ruim 2000 vierkante meter.

Lokale foodconcepten

Op de versmarkt van 1.000 vierkante meter op de benedenverdieping van de voormalige kerk brengen 23 voornamelijk lokale ondernemers hun foodconcept met producten als vlees, vis, groenten, brood en noten. Ze presenteren er tevens zowel hapjes als uitgebreidere gerechten.

 

Bezoekers kunnen hier hun dagelijkse boodschappen doen of ter plekke een hapje eten. Bij de ingang komt een koffiehoek en in het torengedeelte opent een bloemenkiosk.

 

Shop-in-shops volgens thema

De shop-in-shops op de eerste verdieping bieden dan weer beleving op het gebied van fashion, sport, kinderen, health en media. Welke shops dit zijn houdt Michiel Beemster, één van de initiatiefnemers, tot de opening voor zich.

 

De concepten gaan vooralsnog op basis van een thema plaatsvinden. In de komende periode werkt de Grote Kerk BV toe naar de volgende fase, waarin een vaste voedingsmarkt en shop-in-shop zullen worden gecreëerd. In het winkelpand in de voormalige kerk waren voorheen Vögele en vervolgens Baby Plus gevestigd.

 

De nieuwe foodlocatie is op vrijdag, zaterdag en zondag geopend van 10.00 tot 22.00 uur. De shop-in-shops zijn op die dagen open van 10.00 tot 21.00 uur. De bloemenwinkel en koffiehoek zijn de gehele week geopend.

 

Evenementen

De concepten gaan door het jaar heen ook evenementen rond thema’s organiseren. De locatie staat tot eind februari in het teken van Winter in Hoorn met wintershoppen en een winterfoodmarkt. Begin maart vindt er het Wijnfestival plaats.

 

De twee concepten zijn een initiatief van Michiel Beemster, Arjan Ott en Patrick Avontuur van Fletcha Eventures.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.