Grote Kerk Hoorn krijgt versmarkt en shop-in-shops | RetailDetail

Grote Kerk Hoorn krijgt versmarkt en shop-in-shops

Grote Kerk Hoorn krijgt versmarkt en shop-in-shops

In de Grote Kerk in Hoorn opent vrijdag een versmarkt met op de bovenverdieping nog 15 shop-in-shops, die in het teken staan van beleving op het gebied van fashion, sport, kinderen, health en media. De twee concepten starten op een locatie van ruim 2000 vierkante meter.

Lokale foodconcepten

Op de versmarkt van 1.000 vierkante meter op de benedenverdieping van de voormalige kerk brengen 23 voornamelijk lokale ondernemers hun foodconcept met producten als vlees, vis, groenten, brood en noten. Ze presenteren er tevens zowel hapjes als uitgebreidere gerechten.

 

Bezoekers kunnen hier hun dagelijkse boodschappen doen of ter plekke een hapje eten. Bij de ingang komt een koffiehoek en in het torengedeelte opent een bloemenkiosk.

 

Shop-in-shops volgens thema

De shop-in-shops op de eerste verdieping bieden dan weer beleving op het gebied van fashion, sport, kinderen, health en media. Welke shops dit zijn houdt Michiel Beemster, één van de initiatiefnemers, tot de opening voor zich.

 

De concepten gaan vooralsnog op basis van een thema plaatsvinden. In de komende periode werkt de Grote Kerk BV toe naar de volgende fase, waarin een vaste voedingsmarkt en shop-in-shop zullen worden gecreëerd. In het winkelpand in de voormalige kerk waren voorheen Vögele en vervolgens Baby Plus gevestigd.

 

De nieuwe foodlocatie is op vrijdag, zaterdag en zondag geopend van 10.00 tot 22.00 uur. De shop-in-shops zijn op die dagen open van 10.00 tot 21.00 uur. De bloemenwinkel en koffiehoek zijn de gehele week geopend.

 

Evenementen

De concepten gaan door het jaar heen ook evenementen rond thema’s organiseren. De locatie staat tot eind februari in het teken van Winter in Hoorn met wintershoppen en een winterfoodmarkt. Begin maart vindt er het Wijnfestival plaats.

 

De twee concepten zijn een initiatief van Michiel Beemster, Arjan Ott en Patrick Avontuur van Fletcha Eventures.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.