Grote prijsverschillen in huismerken | RetailDetail

Grote prijsverschillen in huismerken

Grote prijsverschillen in huismerken

De prijzen van huismerken bij Nederlandse supermarkten verschillen enorm, zelfs als het gaat om exact dezelfde private labels die bij verschillende ketens in de schappen staan. Het grootste prijsverschil is te vinden tussen het Perfekthuismerk bij Nettorama en Poiesz

Identieke producten zijn gemiddeld 22 procent duurder bij Poiesz. Bij Coop en MCD verschilt het merk Markant gemiddeld 18 procent, blijkt uit metingen van de Consumentenbond.

De Consumentenbond voert regelmatig prijspeilingen uit bij supermarkten. Meestal ligt daarbij de nadruk op A-merken, omdat die het makkelijkst te vergelijken zijn tussen verschillende ketens. Deze keer is ook een assortiment huismerken gemeten. Opvallend is dat de prijsverschillen bij A-merken tussen de ketens kleiner zijn dan bij huismerken.

Nettorama is het goedkoopst in huismerken én in A-merken. In die laatste categorie moet de prijsvechter uit het zuiden de titel echter delen met Dirk van den Broek. Coop en MCD zijn in beide categorieën het duurst. Super de Boer, dat in vorige peilingen bij de A-merken de duurste was, is vanwege de ontmanteling van de formule niet meer meegenomen door de Consumentenbond.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.