Guylian haalt 80 miljoen euro omzet, gaat flink investeren | RetailDetail

Guylian haalt 80 miljoen euro omzet, gaat flink investeren

Guylian haalt 80 miljoen euro omzet, gaat flink investeren

Chocolatier Guylian heeft vorig jaar een omzet van tachtig miljoen euro weten te halen. Dit jaar zal er dan weer bijna zeven miljoen euro geïnvesteerd worden in een nieuwe fabriekshal en een nieuwe productielijn.

Lokale verankering versterken

De populariteit van het Belgische chocolademerk blijft dan ook onverminderd groeien: ondertussen wordt de chocolade al in 120 landen verkocht. Naast het hoofdkantoor in Sint-Niklaas heeft de groep dan ook al vier internationale kantoren en vijf chocoladecafés in Australië, de Verenigde Arabische Emiraten en Zuid-Korea.

 

Sinds 2008 is het bedrijf in handen van de Koreaanse groep Lotte, maar het managementteam, dat sinds kort onder leiding van Mieke Callebaut staat, blijft wel op eigen houtje functioneren. “We ontwerpen zelf onze plannen, Lotte keurt die goed en wij voeren ze uit. Natuurlijk houdt Lotte onze groei, winst en omzet in het oog, maar zolang we rendabel zijn en doorgroeien zullen we zelfstandig blijven werken”, vertelt ze aan het blad Ondernemen.

 

Om de verankering in de regio Sint-Niklaas nog sterker te maken, wordt er dit jaar 6,8 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuwe fabriekshal en een nieuwe productielijn. De werken moeten midden 2017 volledig afgerond zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.