Guylian investeert in nieuwe productielijn | RetailDetail

Guylian investeert in nieuwe productielijn

Guylian investeert in nieuwe productielijn

Guylian, bekend van zijn zeevruchten in chocolade, gaat zijn productievestiging in Sint-Niklaas uitbreiden met een nieuwe productielijn. Intussen blijken ook de eerste experimenten met ‘thematische pop-ups’ een schot in de roos.

 

6,8 miljoen euro

Chocolaterie Guylian investeert in totaal 6,8 miljoen euro in zijn Sint-Niklase productie-eenheid in Europark Oost. Het geld dient voor een bijkomende productielijn in een nieuw gebouw, dat tegen de zomer van 2017 moet verrijzen. De Belgische marktleider in voorverpakte pralines wil zo zijn productie opdrijven, om sneller te kunnen inspelen op nieuwe trends en om verder internationaal door te groeien.

 

Guylian exporteert vandaag naar meer dan 120 landen en heeft eigen verkoopkantoren in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Duitsland, Oostenrijk, Portugal en Spanje. De productie gebeurt echter volledig in Sint-Niklaas. “Momenteel zijn daar al 250 medewerkers aan de slag: 150 in vaste dienst en 100 uitzendkrachten. Daar komen nog om en bij de tien mensen bij zodra de nieuwe lijn operationeel is”, zegt managing director Mieke Callebaut, die sinds vorige zomer de touwtjes in handen heeft bij het chocoladebedrijf.

 

Het bedrijf blijft ook verder experimenteren met zijn thematische pop-upshops in de fabriek. De allereerste werd georganiseerd in de kerstperiode, tot dit weekend was er een Valentijnshop open en ook in de aanloop naar Pasen staat er eentje op de planning. “De pop-ups zijn een test en de eerste resultaten zijn heel positief”, zegt Mieke Callebaut. “Naast de bekende zeevruchten pakken we er uit met themagebonden artikelen. Zo hebben we voor Valentijn verpakkingen in de vorm van hartjes en in de pop-upshop voor Pasen zullen we onder meer paaseieren verkopen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.