Guylian investeert in nieuwe productielijn | RetailDetail

Guylian investeert in nieuwe productielijn

Guylian investeert in nieuwe productielijn

Guylian, bekend van zijn zeevruchten in chocolade, gaat zijn productievestiging in Sint-Niklaas uitbreiden met een nieuwe productielijn. Intussen blijken ook de eerste experimenten met ‘thematische pop-ups’ een schot in de roos.

 

6,8 miljoen euro

Chocolaterie Guylian investeert in totaal 6,8 miljoen euro in zijn Sint-Niklase productie-eenheid in Europark Oost. Het geld dient voor een bijkomende productielijn in een nieuw gebouw, dat tegen de zomer van 2017 moet verrijzen. De Belgische marktleider in voorverpakte pralines wil zo zijn productie opdrijven, om sneller te kunnen inspelen op nieuwe trends en om verder internationaal door te groeien.

 

Guylian exporteert vandaag naar meer dan 120 landen en heeft eigen verkoopkantoren in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Duitsland, Oostenrijk, Portugal en Spanje. De productie gebeurt echter volledig in Sint-Niklaas. “Momenteel zijn daar al 250 medewerkers aan de slag: 150 in vaste dienst en 100 uitzendkrachten. Daar komen nog om en bij de tien mensen bij zodra de nieuwe lijn operationeel is”, zegt managing director Mieke Callebaut, die sinds vorige zomer de touwtjes in handen heeft bij het chocoladebedrijf.

 

Het bedrijf blijft ook verder experimenteren met zijn thematische pop-upshops in de fabriek. De allereerste werd georganiseerd in de kerstperiode, tot dit weekend was er een Valentijnshop open en ook in de aanloop naar Pasen staat er eentje op de planning. “De pop-ups zijn een test en de eerste resultaten zijn heel positief”, zegt Mieke Callebaut. “Naast de bekende zeevruchten pakken we er uit met themagebonden artikelen. Zo hebben we voor Valentijn verpakkingen in de vorm van hartjes en in de pop-upshop voor Pasen zullen we onder meer paaseieren verkopen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.