Haagse boekwinkel wil samenhokken met Albert Heijn | RetailDetail

Haagse boekwinkel wil samenhokken met Albert Heijn

Haagse boekwinkel wil samenhokken met Albert Heijn

De Haagse boekwinkel Paagman heeft plannen om de winkel te combineren met een vestiging van Albert Heijn. De winkel zou in de loop van volgend jaar zijn deuren moeten openen. De ondernemers willen zo meer volk naar de boekenwinkel trekken.

Rendabiliteit boekenwinkel

Het pand aan de Willem de Zwijgerlaan, waar Ahold een nieuwe vestiging wil plaatsen, is momenteel al in handen van Fabiane en Nadien Paagman. Zij willen van deze mogelijkheid gebruik maken om met hulp van Albert Heijn hun winkel in leven te houden.

 

De vestiging van Albert Heijn die gepland is voor het pand, is een winkel van ongeveer 500 m². In de plannen van Paagman zal de winkel een ingang krijgen aan de kant van de Willem de Zwijgerlaan, maar ook via de boekenwinkel. De bouwvergunning moet wel nog worden ingediend.

 

Bij Paagman proberen ze al langer verder te gaan dan de traditionele boekenwinkel. De winkel verkoopt dan ook niet alleen boeken, maar beschikt ook over cd's, dvd's, lp's en kantoor- en cadeauartikelen. Daarnaast is er ook een Kicking Horse Café te vinden, waar klanten iets kunnen eten en drinken en worden er regelmatig evenementen georganiseerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.