HAK niet langer in etalage voor overname | RetailDetail

HAK niet langer in etalage voor overname

HAK niet langer in etalage voor overname

NPM Capital wil zijn groenteconservenmerk HAK niet langer van de hand doen. Sinds afgelopen zomer was de investeerder nochtans op zoek naar een partij die het bedrijf wilde overnemen.

“Strategische partner gezocht”

Algemeen directeur Timo Hoogeboom ontkent echter dat er ooit sprake was van een volledige overname. “We hebben gezamenlijk onderzocht met welke partijen we de internationale groei van HAK het beste kunnen vormgeven”, zegt hij aan het FD. “We hebben gekeken of we een strategische partner konden vinden voor onze distributie in het buitenland.”

 

Die verschillende gesprekken zijn echter op niets uitgedraaid en dus gaan NPM Capital en HAK gewoon met elkaar door. Ook de distributeurs van het merk blijven aan boord en hebben allemaal langlopende contracten gekregen.

 

HAK heeft er trouwens een positief jaar op zitten, met een omzetgroei van 4 procent en een operationeel resultaat dat 27 procent hoger lag dan een jaar geleden. De groenteproducent wist zo ook de bankschuld met 35 procent terug te dringen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.