Hanos wil EBO van den Bor overnemen | RetailDetail

Hanos wil EBO van den Bor overnemen

Hanos wil EBO van den Bor overnemen

Horecagroothandel Hanos in Apeldoorn heeft plannen om Aaldering Beheer in Blokzijl en diens dochteronderneming EBO van den Bor in Nijkerk over te nemen. Beide bedrijven hebben vorige week de Autoriteit consument & markt (ACM) om toestemming gevraagd voor de overname.

Overname voegt omzet toe

Horecagroothandel EBO van den Bor levert aan Nederlandse en Belgische restaurants met een Aziatische en Mediterrane keuken. De groothandel is samen met Aaldering Beheer goed voor een omzet meer dan zeventig miljoen euro. Hanos behaalde met achttien horecagroothandels in Nederland en Belgie in 2013 een omzet van ongeveer 665 miljoen euro. De groothandel, die dit jaar in november 40 jaar bestaat, bezorgt in Nederland, België en Duitsland.

 

ACM beoordeelt of er na de overname voldoende concurrentie in de markt overblijft. De autoriteit laat binnen een maand weten of de overname door mag gaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.