Heineken breidt activiteiten in Brazilië uit | RetailDetail

Heineken breidt activiteiten in Brazilië uit

Heineken breidt activiteiten in Brazilië uit

Heineken heeft een akkoord bereikt met de Japanse sectorgenoot Kirin over de overnam van diens activiteiten in Brazilië. Die gesprekken waren al een maand aan de gang, maar nu is het ook effectief tot een akkoord gekomen.

Verlies in 2016

Met de overname is een bedrag van ongeveer 660 miljoen euro gemoeid. In ruil krijgt Heineken de volledige Braziliaanse tak van Kirin in handen, die goed is voor een omzet van 1,1 miljard euro. Daarop werd vorig jaar wel een operationeel verlies geleden van 85 miljoen euro.

 

Heineken krijgt meteen 9% van het marktaandeel op de biermarkt en 2% op het gebied van frisdrankverkoop in Brazilië in handen. Vooral in het noorden en noordoosten van Brazilië groeit het marktaandeel van Heineken dankzij de overname. In die regio’s van het land was Heineken tot nu toe minder prominent aanwezig.

 

Brazilië zit al een tijdje in een economische crisis, maar dat houdt Heineken niet tegen om te investeren in het land. De Nederlandse drankenproducent wijst daarbij op de groei van de bevolking en economisch herstel op langere termijn. In het land is volgens Heineken ook nog veel ruimte voor de groei van premium biermerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.