Heineken breidt activiteiten in Brazilië uit | RetailDetail

Heineken breidt activiteiten in Brazilië uit

Heineken breidt activiteiten in Brazilië uit

Heineken heeft een akkoord bereikt met de Japanse sectorgenoot Kirin over de overnam van diens activiteiten in Brazilië. Die gesprekken waren al een maand aan de gang, maar nu is het ook effectief tot een akkoord gekomen.

Verlies in 2016

Met de overname is een bedrag van ongeveer 660 miljoen euro gemoeid. In ruil krijgt Heineken de volledige Braziliaanse tak van Kirin in handen, die goed is voor een omzet van 1,1 miljard euro. Daarop werd vorig jaar wel een operationeel verlies geleden van 85 miljoen euro.

 

Heineken krijgt meteen 9% van het marktaandeel op de biermarkt en 2% op het gebied van frisdrankverkoop in Brazilië in handen. Vooral in het noorden en noordoosten van Brazilië groeit het marktaandeel van Heineken dankzij de overname. In die regio’s van het land was Heineken tot nu toe minder prominent aanwezig.

 

Brazilië zit al een tijdje in een economische crisis, maar dat houdt Heineken niet tegen om te investeren in het land. De Nederlandse drankenproducent wijst daarbij op de groei van de bevolking en economisch herstel op langere termijn. In het land is volgens Heineken ook nog veel ruimte voor de groei van premium biermerken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.