Heineken en AB InBev maken ruzie over Mexicaanse bierverkoop

Heineken en AB InBev maken ruzie over Mexicaanse bierverkoop

Heineken en AB InBev maken ruzie over Mexicaanse bierverkoop

Heineken en AB InBev zijn het niet eens over de verkoop van hun bieren in Latijns-Amerika. Heineken liet eerder verstaan dat Tecate op het punt staat om Corona te overstijgen als marktleider, maar daar zijn ze het bij AB InBev niet mee eens.

Snellere groei dan concurrentie

Volgens Dolf Van den Brink van Heineken Mexico zal Tecate begin 2017 meer verkocht worden dan Corona. “We zijn heel dichtbij. Tecate groeit met dubbele cijfers en de concurrent met enkele. Het is een kwestie van tijd dat die twee lijnen elkaar kruisen. Ik verwacht dat begin volgend jaar”, aldus Van den Brink aan De Telegraaf.

 

Die uitspraak werd niet in dank afgenomen door Grupo Modelo, de brouwer van Corona die in handen is van AB InBev. “Wij nodigen Heineken uit de marktcijfers te overleggen waarop deze verklaring is gebaseerd”, zegt Pablo Esteban Jiménez van Grupo Modelo tegen De Telegraaf. Volgens hem is er immers nog een flink gat tussen de verkoop van marktleider Corona en uitdager Tecate.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.