Heineken en AB InBev maken ruzie over Mexicaanse bierverkoop

Heineken en AB InBev maken ruzie over Mexicaanse bierverkoop

Heineken en AB InBev maken ruzie over Mexicaanse bierverkoop

Heineken en AB InBev zijn het niet eens over de verkoop van hun bieren in Latijns-Amerika. Heineken liet eerder verstaan dat Tecate op het punt staat om Corona te overstijgen als marktleider, maar daar zijn ze het bij AB InBev niet mee eens.

Snellere groei dan concurrentie

Volgens Dolf Van den Brink van Heineken Mexico zal Tecate begin 2017 meer verkocht worden dan Corona. “We zijn heel dichtbij. Tecate groeit met dubbele cijfers en de concurrent met enkele. Het is een kwestie van tijd dat die twee lijnen elkaar kruisen. Ik verwacht dat begin volgend jaar”, aldus Van den Brink aan De Telegraaf.

 

Die uitspraak werd niet in dank afgenomen door Grupo Modelo, de brouwer van Corona die in handen is van AB InBev. “Wij nodigen Heineken uit de marktcijfers te overleggen waarop deze verklaring is gebaseerd”, zegt Pablo Esteban Jiménez van Grupo Modelo tegen De Telegraaf. Volgens hem is er immers nog een flink gat tussen de verkoop van marktleider Corona en uitdager Tecate.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.